הנרמול עם טורקיה

כשלפיד נגד לפיד: "להפסיק להתקפל מול הטורקים"

לפיד הכריז היום על נרמול היחסים עם טורקיה והשבת השגרירים לאנקרה ותל אביב. יחד עם זאת, כשלפיד היה באופוזיציה - הטון היה קיצוני יותר מול הטורקים וארדואן | סקירה (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
לפיד VS לפיד (צילום: מארק ישראל סאלם, פול, אבשלום שושני, פלאש 90)

מה שרואים מכאן: מוקדם יותר היום (רביעי) הכריז ראש הממשלה יאיר לפיד על נרמול היחסים עם טורקיה והשבת השגרירים לאנקרה ותל אביב.

לצד זאת, בתקופה בה לפיד היה חבר באופוזיציה, היו ליו"ר יש עתיד אמירות קשוחות נגד הנשיא הטורקי ונגד הדיפלומטיה שננקטת מול אנקרה.

כך למשל כתב בשנת 2019: "לאור פעולות טורקיה בצפון סוריה אני קורא לשר המשפטים אמיר אוחנה להעלות את הצעת החוק שלו להכרה ברצח העם הארמני שביבי מנע ממנו להעלות. נתמוך בה."

חצי שנה קודם לכן כתב לפיד: "היום, יום הזיכרון הרשמי של רצח העם הארמני. הגיע הזמן שישראל תכיר רשמית ברצח העם הארמני ותפסיק להתקפל מול לחץ טורקי.

יש לנו אחריות מוסרית והיסטורית לזכור רצח עם ולהבטיח ש"לעולם לא עוד" נכון לגבי כל אומה. אגיש שוב את הצעת החוק בנושא ומקווה לתמיכה גם מהקואליציה".

לאחר שיחה שנערכה בין ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא טורקיה ארדואן - יצאה היום (רביעי) הודעה משותפת על נירמול יחסים מלא, ישראל וטורקיה יחזירו שגרירים וקונסולים כלליים.

המשבר הדיפלומטי שהיה לישראל עם טורקיה - תם, כך הודיעו היום בלשכת ראש הממשלה יאיר לפיד וזאת לאור ההתפתחויות החיוביות בשיחות שקיים לפיד עם נשיא טורקיה ושר החוץ הטורקי.

אמש שוחח מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז עם סגן שר החוץ הטורקי סדאת אונאל, והשניים סיכמו את הדברים. על פי הסיכום, הוחלט להעלות מחדש את דרג היחסים בין ישראל וטורקיה לייצוג דיפלומטי מלא ולהשיב את השגרירים והקונסולים הכלליים משתי המדינות.

השבת דרג היחסים הדיפלומטיים מהווה המשך של המגמה החיובית בהתפתחות היחסים בשנה החולפת, מאז ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באנקרה, והביקורים ההדדיים של שרי החוץ בירושלים ובאנקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר