אחרי הפיטורים הסוערים

איפה הציוד היקר? עימות חדש בין ברדוגו לגלי צה"ל

בביתו של השדרן לשעבר בתחנה ישנו ציוד יקר של גלי צה"ל שעדיין לא הוחזר. יעקב ברדוגו: "מוזמנים ולבוא לקחת את ציודם, כפי שכבר נאמר להם, ונראה כי הם חוטאים באי אמירת אמת וניסיון הטעיה" (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
שכח ציוד? ברדוגו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בין הפרשן הפוליטי לשעבר בתחנה, יעקב ברדוגו, ובין גלי צה"ל - תחנת הרדיו הצבאית שממנה פוטר לפני כחצי שנה, מתנהל בימים אלו עימות נוסף סביב ציוד שהותקן בביתו של ברדוגו ולכאורה טרם הוחזר לתחנה. כך דווח היום (רביעי) ב'דה מרקר'.

לפי הדיווח, בביתו הפרטי של ברדוגו הותקן ציוד שידורים בשווי של אלפי שקלים, ועדיין לא הוחזר לתחנה. בגלי צה"ל לא הגיבו לדיווח אולם ברדוגו מסר כי התחנה היא זו שמסרבת לאסו, את הציוד.

הציוד הותקן בביתו של ברדוגו בתחילת תקופת הקורונה. בשל ההיאלצות לעבוד מן הבית סייעה גל"צ לכל שדרי התחנה לבנות מעין אולפן ביתי בדירתם ושלחה אף טכנאים עם ציוד יקר שלפי ההערכות שווה כמה אלפי שקלים.

מיעקב ברדוגו נמסר בתגובה לדיווח בדה מרקר: "גל"צ מוזמנים ולבוא לקחת את ציודם, כפי שכבר נאמר להם, ונראה כי הם חוטאים באי אמירת אמת וניסיון הטעיה בבחינת טקטיקה של 'ההגנה הכי טובה היא התקפה'".

עוד הגיב: "גל"צ - ולא במקרה - גם טרם ענו למכתב התראה בטרם הגשת תביעה עם טענות כבדות משקל כלפי שר הביטחון, תחנת גלי צה"ל ומ"מ מפקד גלי צה"ל ובכלל זה, הפיטורים הבלתי חוקיים שלי מהתחנה ממניעים זרים ופסולים על ידי מ"מ מפקד התחנה שעד כה לא הבהירה את נסיבות שחרורה מצה"ל".

לפני כשלושה חודשים, כפי שדווח בכיכר השבת, הגיש ברדוגו תביעה רשמית על סך חצי מיליון שקלים נגד התחנה, כך על פי הפרסום ב'וואלה'. במכתבו, שנשלח לבני גנץ, עורכי דינו דורשים נחרצות: "להורות לתחנה להציע למרשנו לשוב מיידית לעבודה", בהמשך ברדוגו דורש פיצוי על סך חצי מיליון שקלים בטענה ל"הפלייה אסורה" ועל אובדן השתכרותו, בהמשך הוא אף טוען כי פוטר ללא שימוע.

עוד טוען במכתבו כי גנץ הוא זה שהורה על פיטוריו: "כאחרון הפוליטיקאים, שטובתם האישית לעולם תגבר על טובתו של הגוף עליו הם ממונים, הורה שר הביטחון למפקדת גל"צ במינוי זמני, גב' גלית אלשטיין, לפטר את מר ברדוגו שלא כדין, על אף שהשיא לתחנה את אחוזי ההאזנה הגבוהים ביותר שבנמצא, רק מכיוון שמר ברדוגו זוהה על ידי שר הביטחון כבעל עמדות פוליטיות הרחוקות ממנו ולאחר שמר ברדוגו הציף ברבים התנהלות בעייתית של מר גנץ, לרבות בפרשת 'המימד החמישי'".

בגל"צ נימקו את החלטתת לפטרו במדיניות שנועדה "לייצר הפרדה ברורה בין חדשות לפובליציסטיקה", כשבכך הם רומזים לדעותיו של ברדוגו שמזוהות בצורה מובהקת עם חוגי הימין ועם תפיסותיו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. הפיטורים כמוהן עוררו סערה רבה ואף להכרזת הימין על ''חרם'' על התחנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר