"לא שולל את גנץ"

סמוטריץ': "הסקרים לא משקפים מציאות, בסוף עוד נתאחד"

חבר הכנסת סמוטריץ, התייחס היום לקרע שנוצר, עם הכרזתו של בן גביר, כי החליט ללכת לריצה עצמאית, והסביר כי בסוף הם יסתדרו, כמו כן, הסביר כי אין לו בעיה להיות עם גנץ בקואליציה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בצלאל סמוטריץ' | ארכיון (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, התייחס היום (חמישי) ב'רדיו ללא הפסקה', לפילוג עם בן גביר ולישיבה בממשלה עם בני גנץ.

בתחילת השיחה, התייחס בן גביר לפילוג ברשימתו ואמר: "אני מאוד מקווה שזה לא סופי, אני מצטער על ההחלטה של איתמר, היא שגויה ומוטעית. אני מקווה שנצליח, הרי יש עוד חודש עד סגירת הרשימות. לא צריך להיבהל ממשברים בדרך, אני מקווה שצריך להחזיר את ההחלטה לאחור".

"החלופה של ממשלת לפיד והמשותפת", סובר סמוטריץ', "היא מסוכנת למדינת ישראל בכל היבט. בשביל זה צריך ללכת במדיניות של אפס סיכונים ומקסום קולות. לא חושב שאם נרוץ בנפרד נביא יותר קולות - היינו במקומות האלה ואני חושב שזה סיכון שאסור לקחת, אני שמרן מטבעי גם בהתנהלות הפוליטית שלי".

"למרות הסקרים המחיאים", טוען סמוטריץ', "הסקרים רחוקים מלייצג את המציאות. אני חושב שזו סכנה גדולה, אני יכול להמר על הכסף הפרטי שלי, לקחת סיכונים בחיים האישיים שלי, אני לא מהמר על עתידה של מדינת ישראל. הימורים כאלו הביאו אותנו לארבעת מערכות הבחירות".

בנוגע למה שיקרה לאחר הבחירות, אמר סמוטריץ': "אני רוצה לקוות שנפרוץ את מחסום ה־61. הציבור לא יסלח אם יהיה מישהו עם הזדמנות להקים ממשלת ימין על מלא, אסור לחזור על מה שהיה עד עכשיו. חייבת להחזיר את המשילות והריבונות, למגר את הפשיעה, לחזק את הזהות היהודית של המדינה ולחזק את הכלכלה. את כל זה עושים בממשלה שיש לה מכנה משותף, שיודעת לעבוד ותממש את הרוב הימני היהודי".

סמוטריץ' טען בהתחלה כשדיבר על גנץ, כי "בני גנץ הוא איש שמאל, צריך לומר את זה. אחרי למעלה מעשר שנים שהימין ונתניהו הפכו את אבו מאזן ללא רלוונטי באו בני גנץ ויאיר לפיד, החזירו אותו לקמת הבמה, משלמים לו מאות מיליונים. בני גנץ הוא איש שמאל, קואליציה זה גוף מעשי שצריך לקדם מדיניות. גנץ מתנגד לתיקונים שאנחנו רוצים לעשות במערכת המשפט, הוא מצר את ההתיישבות היהודית".

אך מאידך אמר סמוטריץ': "יש הבדל אדיר, רע"מ היא אויב, גוף אסלאמי רדיקלי ששולל את קיומה של מדינת ישראל, עם אויבים אני לא יושב. עם האחים שלי אני לא פוסל אף אחד. גנץ יכול להיות איש טוב ואני יכול לשתף איתו פעולה, אבל יש כמה סוגיות ליבה שהחברה הישראלית חלוקה בהן ואת זה לא עושים בממשלה עם גנץ. אני אעשה הכול כדי שהימין ינצח, שיהיה לנו יותר מ־61 מנדטים ונוכל להיות בממשלת ימין מלאה. אין שום השוואה בין רע"מ והמשותפת לבין בני גנץ שהוא איש שמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר