"הכחשת שואה"

חקירה נפתחה בגרמניה כנגד יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן

משטרת ברלין פתחה בחקירה נגד יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן על דבריו בנוגע ל"50 השואות" שישראל עשתה לפלסטינים. אבו מאזן יזכה בכל מקרה לחסינות (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הבוקר (שישי) דווח על ידי סוכנות הידיעות הגרמנית 'בילד', כי משטרת ברלין פתחה בחקירה ראשונית נגד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בגין הכחשת שואה, לאחר הדברים שאמר במסיבת העיתונאים לצד הקנצלר אולף שולץ ביום רביעי בערב וטען כי "ישראל ביצעה בפלסטינים 50 שואות".

על אף החקירה הראשונית, במשרד החוץ הגרמני הבהירו שאבו מאזן יזכה לחסינות מפני העמדה לדין מכיוון שהיה בביקור במסגרת תפקיד רשמי בשעה שנשא את הדברים, כך שמדובר בהליך סמלי בלבד.

כזכור, ראש הממשלה יאיר לפיד, תקף בחריפות את אבו מאזן בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "אמירתו של אבו מאזן על '50 שואות' על אדמת גרמניה היא לא רק חרפה מוסרית אלא גם עיוות נורא. 6 מיליון יהודים נספו בשואה, מיליון וחצי ילדים יהודים נספו. ההיסטוריה לא תסלח לו", כתב לפיד שהוא בנו של ניצול שואה.

לפי סוכנות הידיעות AP, בזמן נאומו של יו"ר הרשות עיקם הקנצלר הגרמני את פרצופו בחוסר שביעות רצון - אולם הוא לא הגיב בזמן אמת לדברים, אלא רק מסר בהמשך הצהרה ל"בילד" הגרמני שבה מתח ביקורת על אבו מאזן. "המעטה בערך הזוועות של השואה היא בלתי-מתקבלת", אמר שולץ.

גם שגריר גרמניה בישראל שטפן סייברט הגיב מאוחר יותר בטוויטר ותקף את אבו מאזן: "מה שאמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על 50 שואות אינו נכון ואינו מקובל. גרמניה לא תסבול כל ניסיון להכחיש את הממד הייחודי של פשעי השואה", כתב השגריר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר