בבכי ובזעקות שבר • צפו

כך הספיד חכם שלום כהן זצ"ל את מרן הגר"ע יוסף זצ"ל

בהיכל ישיבת פורת יוסף, משם תצא הלוויתו של נשיא המועצת הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, יצאה לפני כתשע שנים הלווית מרן רבינו הגר"ע יוסף זצוק"ל, וחכם שלום הספיד אותו בבכי ובזעקות שבר • צפו (חרדים)

חכם שלום מספיד את הגר"ע יוסף (צילום: יעקב לביא, כיכר השבת)

נשיא מועצת חכמי התורה וראש ישיבת "פורת יוסף" הגאון חכם שלום כהן, שהלך הלילה (שני) לעולמו, היה ראש המספידים בהלווית מרן רבינו הגאון רבי עובדיה יוסף, לפני כתשע שנים, שיצאה אף היא מהיכל ישיבת פורת יוסף.

ההספד המלא

"ציון במר תבכה, וירושלים תתן חילה. גדול כים שברך, מורי ורבותי, אמרו חכמים במדרש ובגמרא, ביום שנפטר אברהם אבינו, עמדו כל גדולי הדור ואמרו, אוי לו לדור שאבד מנהיגו, ואוי לה לספינה שאבד קברניטה".

"מרן היה רכב ישראל ופרשיו, הוא היה מנהיג את כל הדור, עם גדלותו ועסקו בתורה. היה דואג לכל הדור כולו, ואוי לה לספינה שאבד קברניטה, הספינה עוברת במים, אין מים אלא תורה. כל גדולי הדור, כל אלו שעוסקים בתורה אבד קברניטם. כולם לוקחים מהספרים שלו, כולם תלמידים".

"קשה אותו היום לישראל, כבוא השמש בצהריים, אומנם 93 זה לא בצהריים, אבל עדיין זה חשך עלינו עולמינו כבא השמש בצהריים. מורי ורבותי, הגמרא אומרת 'צדיק כתמר יפרח כארז בלבנו ישגה' מה זה ארז? הארז גבוה מאוד, אבל בשביל העם, שייהנה ממנו, כתמר יפרח. התמרים יורדים למטה שיוכלו ליהנות ממנו. כך מרן היה יורד למטה".

"מרן עשה שהתורה לא תשתכח מישראל. מחמת קושיא אותו תלמיד, לא רצה לעשות כמשנה מפורשת, ומורנו יישב את הקושיות. בכך עשה שלא תשתכח תורה מישראל. מורנו ורבנו לא היה רק עוסק בתורה, אלא היה גם מתייצב עם מרעים, עם פועלי אוון, לימד אותנו איך ללחום. אבדנו, אבדנו, אבדנו".

"שר וגדול נפל היום בישראל. אין לנו אלא להתפלל לאבינו שבשמים, שמרן יעלה לפניו, והוא יברך אותנו וישמור אותנו הלא והלאה. ובזכותו ימשיך עם ישראל לחיות בתורה. ובלע המוות לנצח ומחה ה' דמעה מעל כל פנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר