תיעוד מיוחד

כאילו אין 'בין הזמנים': זה מה ש-600 תלמידי ישיבות חב"ד עשו בקיץ

בלי פוליטיקאים ואנשי תרבות: מאות תלמידי ישיבות חב"ד מכל רחבי הארץ הקדישו את ימי 'בין הזמנים' בקיץ לסדרי לימוד, התוועדויות ופעילויות חסידיות ישיבתיות. גולת הכותרת: חסידים שחולקים זיכרונות אישיים מהרבי זי"ע • 'כיכר השבת' מגיש תיעוד מיוחד (עולם הישיבות)

שלמה מן | כיכר השבת |
ישיבת 'צעירי ליובאוויטש' (צילום: באדיבות המצלם)

על פי בקשת הרבי מליובאוויטש זיע"א, הקים שליחו לתל אביב, הרב יוסף שמואל גערליצקי, ישיבת קיץ שבה לומדים בחורי ישיבות חב"ד בתקופת בין הזמנים, ומאז ההקמה הוא עומד בראשותה. כבר עשור שהישיבה שוכנת בקמפוס המרווח בן שבעת המבנים של מוסדות חב"ד במגדל העמק.

התלמידים למדים כל יום מחומר לימודי מיוחד ומונגש, סוגיות בגמרא, סוגיות בחסידות, והחידוש הוא: הסוגיות כולם, כולל בגמרא, הם עם ביאוריו העמוקים והנפלאים של הרבי מליובאוויטש לגמרא, שנערכו על ידי הצוות ויצאו לאור בספר מיוחד עבור הישיבה.

בנוסף לכך יש שיעור יומי עיוני מראש ישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש, הרב אליהו שוויכה. אחר הצהרים מדי יום מגיעים חסידים ואנשי מעשה לספר זכרונותיהם משנות הנהגתו של הרבי מליובאוויטש. ומדי ערב התוועדות חסידית עם משפיעים חסידיים, לעיתים אף לתוך הלילה.

יום אחד מוקדש לטיול. שאר הזמן מוקדש להתעלות רוחנית מתוך אווירה חוויתית, כי בין הזמנים זה לא זמן לירידה, ההיפך, זה זמן להתעלות.

ישיבת הקיץ מנוהלת במסגרת רשת מחנות הקיץ גן ישראל ארץ הקודש בראשות שליח הרבי זיע״א לעיר הקודש צפת הרב חיים קפלן ובניהול הרב אברהם קירנברג.

צפו בתיעוד נרחב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר