בגיל 74

לאחר שנות סבל: הר"מ ואיש החינוך הוותיק הלך לעולמו

איש החינוך והחסד הרב נתן אריאל ריין ז"ל, הלילה לעולמו והוא בגיל 74 • המנוח התגורר במשך שנים בקטמון ובבית וגן בירושלים, ובשנים האחרונות עבר להתגורר בביתר | תולדות חייו (בד"ה)

שימי שפר | כיכר השבת |
המנוח ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

מאות בני אדם ליוו אמש (שני) למנוחות את איש החינוך והחסד הרב נתן אריאל ריין ז"ל, שנפטר אמש לאחר שנות ייסורים כשהוא בן 74 בפטירתו.

המנוח נולד בשנת תש"ט לאביו הרב אברהם ריין זצ"ל, שהיה ממקימי צא"י ומנאמני ביתו של מרן החזון איש זצ"ל, וכבר בילדותו הוא התבלט מאד בכישרונותיו ובזיכרונו החד, כאשר בהיותו בן 12 הוא התחיל ללמוד בישיבה הקטנה של אביו, שם שימש מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל כר"מ.

לאחר מכן הוא למד במשך כעשר שנים בישיבת חברון, שם הוא זכה לקירבה מיוחדת לראשי הישיבה זצוק"ל ואף מהמשגיח הנערץ הגאון ר' מאיר חדש זצ"ל ויבלחט"א הגרב"מ אזרחי.

בהגיעו לפרקו הוא נישא לרעייתו האישה מרת פרידה לבית משפחת הרשקוביץ, יחד הם הקימו את ביתם, תחילה בשכונת קטמון הישנה בירושלים שם הוא עסק בקירוב יהודים, כאשר במקביל הוא מונה לשמש כר"מ בישיבה בזכרון יעקב.

הרב נתן אריאל ריין ז"ל

בהמשך הוא מונה למפקח ברשת החינוך העצמאי, כאשר במסגרת תפקידו הוא היה נוסע לבתי ספר רחוקים כדי לבחון ולקדם את עבודתם של המורים, נושא אותו הוא ראה לנגד עיניו כחשוב ביותר גם לאחר שחלה וסבל מיסורים קשים.

במהלך תקופת חוליו הוא עבר להשתכן בשכונת בית וגן, שם הוא הצטרף לקהילת 'חניכי הישיבות' בראשות הגאון רבי עזריאל אוירבך, ולפני מספר שנים הוא עבר להתגורר בעיר ביתר עילית, שם הוא הצטרף לקהילת האברכים בגבעה B בעיר, תוך שהוא אף זכה להכניס ספר תורה מהודר להיכל בית המדרש של קהילת בני הישיבות.

מכריו מספרים כי הרב נתן אריאל ז"ל נוהג היה להתפלל בדבקות רבה, תפילות אשר לא פסקו במשך החודשים בהם הוא המשיך לסבול ממחלתו, לצד השמחה שהוא היה מקרין כאשר הוא היה שומע דבר תורה מאחד מסובביו.

בפטירתו הותיר אחריו את רעייתו שעמדה לימינו במסירות נפש, ואת ילדיו בנו בכורו , איש החסד הרב משה, המוכר בסיועו לנזקקים. בנו הגאון ר' נחום, ר"מ בישיבת 'שיח יצחק', בנו הרב שלמה ,איש החינוך ונאמנם של גדול"י ומנהל מרכז האזינו, ואת חתניו, הגאון יוסף גריינמן, הגאון ר' משה לולקין, הרב שמעיה, שסעד אותו במשך תקופה ארוכה, הרב מנחם צבי, הרב חיים מקלב, והרב אברהם ואלס, נכדים וצאצאים ההולכים בדרת התורה וההלכה.

הלווייתו התקיימה כאמור הלילה והוא נטמן בהר הזיתים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר