המחלוקת הפנימית בימין

נתניהו: "רק ריצה יחד תבטיח ממשלה בלי 'המשותפת'"

יו"ר הליכוד פרסם סרטון שמטרתו לקרוא לאיחוד רשימות הציונות הדתית ועוצמה יהודית, כדי למנוע אובדן קולות לגוש הימין • סמוטריץ' תמך, אבל בן גביר צינן: "אין פרטנר" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר הליכוד ויו"ר עוצמה יהודית (צילום: דוברות בנימין נתניהו ואיתמר בן גביר)

הבחירות המקדימות לרשימת מפלגת הציונות הדתית הביאו את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להתבטא פומבית באשר לרצונו באיחוד בין בצלאל סמוטריץ' לאיתמר בן גביר, כדי למנוע איבוד קולות אפשרי לגוש הימין, שמנסה בפעם החמישית להגיע ל-61 מנדטים.

יו"ר הליכוד פרסם ברשתות החברתיות סרטון ובו בירך את המתמודדים ברשימת הציונות הדתית, והדגיש כי חיבור בין המפלגות, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית', הוא הכרח כדי לשמור על כל קולות הימין: "לכולנו משימה אחת - להקים ממשלה לאומית חזקה ויציבה לארבע השנים הקרובות. לצורך זה חייבים קודם כל דבר אחד: לאחד את הכוחות ולא לפצל אותם. לכן אני קורא לציונות הדתית ולעוצמה יהודית לרוץ יחד בבחירות. אסור לקחת סיכון", טען בדבריו.

נתניהו, שהגדיר את האיחוד כ"צו השעה", חיבר גם 'סלוגן' שנועד להתריע את השותפים בדבר: "רק ריצה משותפת תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה. רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת (הרשימה המשותפת, בה נמצאים איימן עודה, אחמד טיבי וסאמי אבו שחאדה - מקור משמעותי ללחץ פוליטי של נתניהו, כדי להניא מצביעים ל'יש עתיד' ו'המחנה הממלכתי'; ר"כ)".

דקות מספר לאחר פרסום הסרטון, יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' פרסם את הדברים מחדש, כאשר נראה היה שהייתה התנהלות מתואמת בין שתי הלשכות, והוסיף: "שמעתי את דברי רה"מ לשעבר ובעזרת השם לעתיד, בנימין נתניהו, ואני מסכים איתו וקורא לחברי איתמר (בן גביר; ר"כ): בוא נשב כבר מחר במטרה אמיתית לקדם ריצה משותפת למען ניצחון הימין בבחירות".

יו"ר עוצמה יהודית בן גביר, שהכריז על ריצה עצמאית לפני מספר ימים, לא התרגש מדברי יו"ר הציונות הדתית ושוב האשימו בכישלון המו"מ, עם הודעה שכתב ויועדה לראש גוש הימין, נתניהו: "אדוני רה"מ, לשעבר ובעתיד, אתה יודע באופן אישי כמה רדפנו - חודש וחצי - אחרי סמוטריץ' למען אחדות שוויונית. קבענו פגישות שסמוטריץ' ביטל, אחרות התבררו כסרק. ניסינו בכל דרך עד שהבנו שאין פרטנר. בצלאל מעוניין בשיקלי ונמצא עימו במו"מ ואני מאחל לו בהצלחה. אנחנו מכבדים את החלטתו ונעשה הכל כדי למצות את קולות הימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר