פטירת חכם שלום כהן זצוק"ל

ח"כ מקלב: "הרב שך הסביר את תמיכתו בש"ס: 'יש שם אחד שאני סומך עליו'"

ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' השתתף בקעמפ של ישיבת 'אור ישראל' בכרם ביבנה וספד לראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל | העדות ממרן הגראמ"מ שך זצ"ל וההיסטוריה של ישיבת "פורת יוסף" | "הוא בכה על תלמידים" • צפו בתיעוד (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
דברי ח"כ מקלב על חכם שלום זצ"ל (צילום: באדיבות המצלם; תמונות: רשת הנקודה)

שעות ספורות לאחר פטירת נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס, ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן זצוק"ל, ח"כ אורי מקלב מ'דגל התורה' השתתף בקעמפ של ישיבת 'אור ישראל' בכרם ביבנה וספד לראש הישיבה זצ"ל.

בפאנל, השתתפו לצדו של מקלב, יו"ר 'אגודת ישראל' יצחק גולדקנופף, וח"כ יואב בן צור מש"ס. על ההנחיה: אבי בלום ומשה גלסנר.

(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)

"שמעתי מר' נתן זוכובסקי", סיפר ח"כ מקלב לבחורים, "כשדיברו על התמיכה הגדולה של הרב שך בש''ס, שאלו אותו מאיפה הוא מכיר? זה לא היה כמו הרב אלישיב שהכיר את חכם הרב עובדיה יוסף זצ"ל מבתי הדין הרבניים, אז הרב שך אמר במילים האלו: 'יש שם אחד שאני סומך עליו, חכם שלום כהן, אני סומך עליו ואני יודע מה נמצא ולכן אני יודע שההמשך יהיה לדאוג לבני תורה, מפלגה שתהיה מפלגה של בני תורה".

(צילום: רשת הנקודה)

מקלב המשיך וסיפר כי "התחלת ישיבת פורת יוסף הייתה שונה מהיום, בהתחלה הם למדו בגאולה וישנו בשכונת קטמון, באו ואמרו הנסיעות ארוכות, אז בא הרב בעדני והציע לפתוח ישיבה בקטמון. הרב יוסף חיים קופשיץ שהיה גם שותף בישיבה, ואמרו איזה עוד ר"מ יכול ללכת בגישה, מי עוד יוכל ללמוד בשיטת הלימוד הליטאית, והגיע חכם שלום כהן והקים ישיבה לתפארת, יכולה להיות ישיבה ספרדית לתפארת שלומדת בשיטת הלימוד של כמו של הרב בעדני שהגיע מפוניבז'".

מקלב המשיך ואמר כי "חכם שלום זצ"ל היה לא רק גדול בתורה ובהנהגה אלא אף ראש ישיבה במהותו, בהתמדתה. היה אכפת לו שילדים יגיעו לישיבות, הוא בכה על תלמידים. ראינו את הרגש של חכם שלום לתלמידים שלו, בכה בדמעות על התלמידים שלו".

(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)
(צילום: רשת הנקודה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר