בשעה טובה:

החל הליך הבינוי בעיר התורה החרדית במקסיקו

תנופת הבנייה בעיר התורה בעיצומה • הכבישים למקום כבר סלולים - האכלוס הראשוני צפוי ב-תשפ"ד • בשורה אדירה לזוגות הצעירים ולמשפרי דיור במקסיקו (בעולם)

(צילום: יח"צ)

רק לפני כשנה התקיים מעמד הנחת אבן הפינה לעיר התורה במקסיקו. המעמד האדיר שטרם נראה כמותו במדינה ומחוצה לה קודם לכן, נחרט בציבור החרדי כאירוע היסטורי בו נטלו חלק רבנים מכל החוגים שהגיעו במיוחד מארץ ישראל ומארה''ב, לצד רבני ודייני מקסיקו, להעניק כבוד ויקר לקהילה החרדית המפוארת. העיר, החלה קורמת עור וגידים בהשקעת עתק ובליווי של גורמי המקצוע המובילים בענף הנדל"ן, בכדי לבנות עיר ואם שתהיה מותאמת ונוחה באופן מקסימלי לציבור שומרי התורה.

לפני מספר חודשים, מיד עם סיום סלילת הכבישים ודרכי הגישה לעיר, עלו ראשוני הדחפורים על הקרקע, והחלו במרץ את תהליך יציקת היסודות ובניית הבתים ומוסדות החינוך במקום. לדברי היזמים אכלוסן של כ-100 המשפחות ראשונות במקום צפוי תוך כשנתיים, ואם לשפוט על-פי קצב ההתקדמות המהירה, יתכן שאף קודם.

כזכור מאחורי הקמת העיר עומדת קבוצת נגידים אנשי חזון ומעש, שמצוקת הדיור בקרב הקהילה החרדית במקסיקו-סיטי נגעה לליבם, ובהכוונתם של גדולי הדור החליטו להקים את העיר התורנית החדשה.

כדי לסבר את האוזן, מחיר של דירה באחת השכונות החרדיות בעיר הבירה כיום, נע בין כ 300 אלף דולרים לכ-1.5 מיליון דולרים. בעיר התורה לעומת זאת, המחיר הראשוני, של בית הוא פחות מ־120 אלף דולר, והמחיר המקסימלי יעמוד על כ-270 אלף דולר בלבד. השיווק צפוי להתחיל בשבועות הקרובים.

העיר נבנית על פני שטח של 2 מיליון מ"ר, לא רחוק מהעיר איקסטפן דה לה סאל, עיר תיירות המפורסמת בעיקר בשל מעיינות המים החמים שבה . העיר החרדית נמצאת במרחק נסיעה של כשעה וחצי ממקסיקו סיטי הבירה, ובאזור עם מזג אוויר מהנוחים בעולם.

המודל אותו הציבו היזמים לנגד עיניהם הוא לייקווד התורנית שבארה''ב, הידועה כאכסניה של תורה, המשלבת בתוכה בתי כנסת ובתי מדרש, ישיבות, כוללים ומוסדות חינוך איכותיים לכל הגילאים, ובד בבד מעניקה איכות חיים ברמה גבוהה לתושביה בדמות בתים גדולים מוקפים בחצרות, מרכזי קניות גדולים, סופרמרקטים ומסעדות כשרים למהדרין, פארקים מוריקים ומרכזים רפואיים מתקדמים.

מכתב מיוחד ששלח חכם שלום כהן זצוק"ל למעמד הנחת אבן הפינה

נשיא מועצת החכמים מרן הגר''ש כהן זצוק''ל, במכתב מיוחד ששלח למעמד הנחת אבן הפינה, עם בנו הגר''י כהן, הכתיר לעמוד בראשות העיר, את הגאון רבי יוסף טוויל , ראש מוסדות 'אבי עזרי', תלמיד חכם ופוסק הלכה ידוע במקסיקו, תלמידו המובהק של הגרמ''ה הירש ר''י סלבודקה. תחתיו תוקם מועצת רבנים שתהיה אמונה לנווט את ענייניה הרוחניים של העיר, כראוי לעיר התורה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר