בגבול ירדן ומצרים

צה"ל: עלייה משמעותית בניסיונות להברחות סמים ונשק

מתחילת 2022 סיכלו לוחמי צה"ל ומשטרת ישראל את הברחתם של כ-300 כלי נשק לא חוקיים וכ-2,150 ק"ג סמים | ההברחות סוכלו בגבולות ירדן ומצרים (צבא וביטחון)

משה מנס | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

מאז תחילת שנת 2022 חלה עלייה בהיקף הניסיונות להברחת סמים ואמצעי לחימה לשטח ישראל בגבולות ירדן ומצרים – ולצידה עלייה משמעותית בהיקף הסיכולים, כך מפרסם הבוקר (ראשון) דובר צה"ל.

פעילות כוחות צה"ל, משטרת ישראל (יחידת 'מגן', יחידת 'יג"ל' ויחידות נוספות) וגופי הביטחון הנוספים במרחב לבלימת הניסיונות להבריח סחורות בגבולות מתבטאת בעלייה בכמות הסחורות שסוכלו ובאיכות הסיכולים, כאשר השנה סוכלו עד כה כ-40 הברחות סמים בשווי כ-135 מיליון ש"ח.

ארכיון: סיכולי הברחות בגבול ירדן ומצרים (צילום: דובר צה"ל)

בנוסף לכך, סוכלו בגבול ירדן 18 ניסיונות להבריח אמל"ח בהן נתפסו כ-300 כלי נשק, זאת לעומת 21 הברחות שסוכלו בשנים 2020 ו-2021 יחד בהן נתפסו כ-300 כלי נשק ואמצעי לחימה.

בעוצבת 'אדום' (80), המגנה בגבולות עם מצרים וירדן, ישמו בחודשים האחרונים את תפיסת "הגנה בצבעים", שנועדה להגביר את ההגנה על הנכסים החיוניים ולמקסם את פעילות הכוחות המגנים בשטחים רחבים. לפי התפיסה, מוקצה לכל תא שטח צבע בהתאם לאיום במרחב ולתגובת כוחותינו.

מפקד חטיבת פארן, אלוף-משנה עידו סעד (צילום: דובר צה"ל)

תפיסת "הגנה בצבעים" הובילה לשיא של שיבושי ניסיונות הברחות סמים ואמל"ח בגזרות האוגדה, עם כ-270 שיבושים בשמונת החודשים האחרונים ולצדם סיכולי ניסיונות הברחות סמים משמעותיים בשווי כולל של כ-135 מיליון ש"ח. בנוסף, האוגדה מממשת את מודל הסימנים המעידים, המבוסס-מודיעין ואמצעי איסוף, שמדייק את תמונת המצב ומאפשר לקבל אינדיקציות מהקצה ולקצה על אירועים שעלולים להתפתח בגבולות.

במסגרת מיזם "תנופה בגבולות", בגבולות עם מצרים וירדן, חוזקו מנגנוני ההגנה בגבולות, התעצמו ושופרו אמצעי הניוד, האמל"ח ואמצעי האיסוף. הסבתם האחרונה של גדודי החי"ר קל לגדודים מרחביים שמתמקצעים ומתמחים בתוואי השטח בגבולות, גם היא תרמה לנתוני הסיכול בשנה האחרונה.

מח"ט הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן (צילום: דובר צה"ל)

כמו כן, בשנה האחרונה הוקמו בפיקוד המרכז ובפיקוד הדרום חמ"לים משותפים ובהם נציגי צה"ל, משטרת ישראל, שירות הביטחון הכללי וגורמים נוספים אשר מתמחים בעולם ההברחות, מייצרים תמונת מודיעין מדויקת בזמן אמת ומגבשים מענה אופרטיבי אחוד ומשותף למול האתגרים וניסיונות ההברחה.

מפקד חטיבת פארן, אלוף-משנה עידו סעד אומר כי "משימת כוחותינו להגן בגבולות, לשמר את המשילות בנגב ולפעול לריבונות מדינת ישראל בגבולות השלום הינה ראשונה במעלה. לוחמי גדודי קרקל, ברדלס ו-727 פועלים מדי לילה לסיכול הניסיונות להבריח סמים ואמל"ח בגבולות ובכך גודעים את המנוע הכלכלי של הפשיעה בנגב ומונעים את הגעתם של סמים מסוכנים וכלי נשק בלתי חוקיים לתווך האזרחי. כוחותינו ימשיכו לפעול בחדות ובדיוק כדי לשמור על הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי הדרום, לצד המשך חיזוק השותפות ההכרחית עם יתר גופי הביטחון במרחב".

מפת מיקומי סיכולי ההברחות בגבולות עם ירדן ומצרים (צילום: דובר צה"ל)

מפקד החטיבה המרחבית יואב, אלוף-משנה איתמר דשל אומר כי "כוחות צה"ל, בשיתוף כלל הגורמים הביטחוניים הפועלים בגזרה, ימשיכו לעמוד על המשמר על מנת לחזק את המשילות במרחב למען ביטחון התושבים. אני גאה בכוחות הפועלים בגזרה, אשר מפגינים דיוק מבצעי ומובילים להישגים ביטחוניים חשובים ומאפשרים לשמר את היציבות במרחב בו השקט מתעתע. החטיבה חוותה קפיצת מדרגה משמעותית בהתמודדותה מול האיום הביטחוני ובהבנתו ובהגברת מוכנות למול איומים נוספים במרחב. אלו תהליכים אשר מונעים על ידי המפקדים והחיילים - מהזוטרים לבכירים ביותר ומצביעים על למידה ויצירתיות פורצת גבולות".

מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, אלוף-משנה מאיר בידרמן אומר כי "כוחות החטיבה, ובהם לוחמי גדוד אריות הירדן, גדוד לביאי הבקעה וגדוד ניצן (636), פועלים לילות כימים כדי לעמוד במשימת ההגנה בגבולה המזרחי של מדינת ישראל, ולנגד עיניהם עומדים הביטחון ותחושת הביטחון של התושבים והעוברים במרחב. עשיית החטיבה מתבססת על שותפות עמוקה עם כלל גורמי הביטחון במרחב - המשטרה, משמר הגבול והשב"כ - שמגבירה את אפקטיביות הפעולה והובילה בשנה האחרונה להצלחות גדולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר