הפילוג ב'עוצמה יהודית'

ברוך מרזל: "איתמר כמו ילד שלי, אך הוא מייצג את עצמו"

לאחר שהודיע על עזיבת המפלגה שהקים, הסביר היום ברוך מרזל מדוע עשה זאת, למי הוא חושב להצביע בבחירות, מדוע לא היה נותן הכשר למסעדה של בן גביר ועל שלטון היחיד של איתמר (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בן גביר ומרזל; ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת בן גביר הודיע אמש (שלישי) כי ראשי המפלגה - ברוך מרזל ומיכאל בן ארי - החליטו לעזוב והם שוקלים הקמת תנועה חדשה.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', השניים, שהיו מקימי המפלגה, כועסים על בן גביר בשל החיבור ל'ציונות הדתית' ועל כך שבריאיונות אחרונים לתקשורת, הוא הסביר שהוא שינה במעט מדעותיו והתמתן.

היום, התראיין פעיל הימין הקיצוני ברוך מרזל לאראל סגל ברדיו ללא הפסקה והסביר מדוע הוא החליט לעזוב את המפלגה שהוא הקים, "עוצמה יהודית הוקמה לצורך אידיאולוגי ולא פוליטי. אני באמת לא רוצה לבקר אותו, אני אוהב אותו, מבחינתי הוא הילד שלי, גדל אצלי, אני אוהב אותו. אני נותן לו חיבוק, אבל הוא לא ממשיך את הדרך שלנו".

מרזל הוסיף: "איתמר הוא בחור טוב. הוא אחד מהפוליטיקאים המבריקים, איש מאוד מוכשר, עשה הרבה דברים מאוד טובים. אבל אנחנו הקמנו כדי להציל את מדינת ישראל ולהתמודד עם הבעיות האמיתיות שלה, גם בנושא של הזהות היהודית, האויבים בתוכנו, ולא אחמד טיבי. אפשר להתווכח עם אחמד טיבי, השאלה מי בוחר באחמד טיבי. אני קודם כל כאשר מוכנים לוותר, אנחנו הובלנו קווים אידיאולוגיים. כשבן אדם אומר 'אני כבר לא שייך לזה, השתנתי', אז אני אומר 'אני לא השתנתי'. אני לא אומר לאנשים לא לתמוך באיתמר, אני לא הולך חס ושלום לפגוע בו. אבל למסעדה שלו אני לא יכול לתת כשרות כי אני לא, אין פה התייעצות אידיאולוגית, כל המוסדות של התנועה נסגרו. אפילו לרב כהנא הייתה מזכירות, היו דיונים".

מרזל הוסיף ואמר: "אני ומיכאל בן ארי הקמנו את המפלגה. אני מעולם לא הצבעתי למשהו שאני לא מאמין בו, היו הרבה פעמים שלא הצבעתי בבחירות, כי לא היה משהו שאני מאמין בו".

"אין דמוקרטיה במדינה, מהרגע שד"ר מיכאל בן ארי לא יכול לרוץ לכנסת, בעצם בג"ץ קבע לנו שאיתמר הוא המועמד שלנו. אותי פסלו, הם החליטו שהוא המועמד. אני אגיע לקלפי, ככל הנראה, אם הערכים והדרך שלי לא תהיה שלהם אני לא מצביע, אני לא חייב להצביע".

"כשאני רואה שלאנשים כמו ד"ר בן ארי אין שום השפעה, אין שיקול דעת אידיאולוגי, אני לא יכול שאנשים, כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אבל שאנשים לא יחשבו שאיתמר מייצג את ברוך מרזל, את הדרך שלנו או את ד"ר בן ארי. הוא מייצג את עצמו".

מרזל נשאל מדוע הוא לא תומך בבן גביר, הרי זה הרע במיעוטו: "אני לא טהרן ואני לא אצביע למשהו שאני לא מאמין בו. אני 50 שנה פעיל בענייני ציבור. הייתי המזכיר של הרב כהנא בכנסת. רצתי בבחירות, יכולתי להיות חבר כנסת, אבל מעולם לא עשיתי פוליטיקה. אנחנו הלכנו עם דרך. הרע במיעוטו הוא גם רע, אני לא מצביע לרע", הכריז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר