"יעדים עויינים"

ישראל בסדרת תקיפות בסוריה: נמל התעופה בחלב ואזורים סביב הבירה דמשק הופצצו

בסוריה מאשימים כי ישראל הפציצה נמל תעופה בעיר חלב באמצעות טילים. כעבור כשעה דיווחו על תקיפה נוספת - הפעם באזור עיר הבירה דמשק. בשני המקומות היו אמורים לנחות מטוסים מאיראן (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תקיפה בסוריה ארכיון (צילום: shutterstock)

ישראל תקפה הערב (רביעי) מספר מוקדם בסוריה, בנמל התעופה בעיר חלב ובהמשך גם בדמשק. כך לפי דיווחים הלילה בכלי התקשורת הסורים.

לא דווח על נפגעים אבל שריפה פרצה במקום התקיפה בנמל התעופה. לפי הדיווחים התקיפה התרחשה באמצעות ארבעה טילים שנורו על ידי ישראל ופגעו במסלול המראה בנמל התעופה ובאולמות סמוכים. עוד דווח כי בעקבות התקיפה הופעלו מערכות ההפעלה בסוריה.

לפני כשבוע וחצי דווח כי קצין בכיר במשמרות המהפכה, אבולפזל אליג'אני, נהרג סמוך לחאלב שבסוריה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, גינה בשם רוסיה את "התקיפות הישראליות בסוריה", ואמר כי רוסיה ממשיכה לתמוך בסוריה ומבקש מישראל שתכבד את הסורים.

בסוף השבוע דווח בסוריה, בצל ההתקדמות עם הסכם הגרעין מול איראן, כי צבא ארצות-הברית תקף באזור די א-זור בסוריה, מתקני תשתית של משמרות המהפכה של איראן. "נשיא ארצות-הברית, ג'ו ביידן, הורה על התקיפות הללו", ציינו בצבא האמריקני.

ממפקדת פיקוד מרכז של הצבא האמריקני נמסר כי מטרת התקיפות - להגן על כוחות צבא ארה"ב ממתקפות של ארגונים הנתמכים על ידי איראן. הם הגדירו את הפעולה כ"מידתית" וככזו שנודעה "להגביל את סכנת ההסלמה ולמזער את הסיכון לנפגעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר