הפיגוע בבקעת הירדן

השתפר מצב הלוחם שנפצע קשה | תיעוד חדש מהזירה

הפיגוע בבקעת הירדן: מצבו של החייל שנפצע קשה השתפר בחסדי שמיים, וכעת מצבו מוגדר בינוני • אחד המחבלים הוא ישראלי מהגליל | צפו בתיעוד חדש של המחבלים נוסעים אחרי האוטובוס (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הרכב עוקב אחרי האוטובוס (צילום: דובר צה"ל - מצלמות אבטחה)

הפיגוע בבקעת הירדן: בחסדי שמיים חל שיפור במצב של הלוחם שנפצע קשה על ידי המחבלים, ומצבו מוגדר כעת בינוני - ולא קשה.

יצוין, כי כעת ניתן לפרסם שאחד המחבלים מהפיגוע, הוא אזרח ישראלי מכפר בגליל המערבי, כיום הוא מתגורר בכפר ליד ג'נין.

כוחות הביטחון פתחו בחקירת אירוע ירי בכביש 90, במסגרתו נפצעו היום (ראשון) שישה חיילי צה"ל, מחקירה ראשונית עולה כי הרכב ובו המחבלים נסע במשך מספר דקות מאחורי האוטובוס, שהיה מלא בחיילים, עד שבשלב מסוים עקף אותו. בשלב הזה החלו המחבלים לירות לעבר האוטובוס.

תיעוד חדש: השניות לפני פיגוע הירי בבקעת הירדן - רכב המחבלים עוקב אחרי האוטובוס שמסיע חיילים

הנהג, שנפגע מהירי, בלם בצד הכביש. בינתיים המחבלים שפכו דלק על האוטובוס במטרה לשרוף אותו, כאשר בד בבד ממשיכים ויורים. לפי ההערכה יותר מעשרים קליעים נורו לעבר האוטובוס.

מהחקירה עולה כי המחבלים מיקדו את הירי לעבר השמשה הקדמית, מול מקומו של הנהג. לאחר התזת הדלק הדליקו המחבלים בקבוק תבערה על מנת להשליך אותו אל האוטובוס ולהבעיר אותו, אלא שהבקבוק התלקח בתוך הרכב שלהם עוד לפני שהצליחו לזרוק אותו.

תיעוד מזירת תפיסת המחבלים

אלוף-משנה מאיר בידרמן, מפקד חטיבת הבקעה והעמקים, סיפר: "תוך מספר דקות מקבלת הדיווח הגענו לנקודה. התחלנו בסריקות, זיהינו את המחבלים, צמצמנו מרחק ועצרנו אותם".

אלוף-משנה מאיר בידרמן, מדווח על התפיסה

רב-טוראי ס', לוחם בגדוד אריות הירדן שתפס את המחבלים יחד עם כוחות צה"ל ומשטרה נוספים, סיפר על רגעי התפיסה: "במהלך פעילות שגרתית קיבלנו מידע על הפיגוע, זיהיתי את שני החשודים מהמשקפת וביצענו נוהל מעצר".

(צילום: דובר צה"ל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר