סערת מתווה החינוך

בחסידות בעלזא זועמים: "'דגל התורה' פועלת להשפיל את האדמו"ר, לא נאפשר"

שעות ספורות לפני פתיחת המשא ומתן בין 'דגל התורה' ל'אגודת ישראל', בחסידות בעלזא זועמים: "כ"ק האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה במתווה, מנסים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, לא נאפשר" • אייכלר סירב לחתום על מכתב בנושא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא ובנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח (צילום: אנשיל בעק)

צוותי המשא ומתן של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' צפויים להתכנס הבוקר (שני) לראשונה לאחר כשבוע וחצי של נתק מוחלט. כפי שפורסם לראשונה ב'כיכר השבת', הצדדים קבעו להיפגש היום כאשר יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, יעמוד בראש צוות המו"מ הליטאי, לצד הרב מאיר קסלר ודוד שפירא, ומהצד החסידי ישתתפו יצחק גולקנופף וחנוך זייברט לצד נציגי בעלזא.

במרכז הפגישה שתתקיים היום ידונו הצדדים במתווה החינוך של חסידות בעלזא, מתווה שהושג לאחר משא ומתן ארוך בין החסידות למשרד החינוך, בשל סירוב 'דגל התורה' לאפשר את צירוף מוסדות החינוך של בעלזא ל'חינוך העצמאי'.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי בחסידות בעלזא זועמים על עצם הדיון במתווה. לדברי גורמים רשמיים בחסידות: "כ"ק מרן האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה ומילה במתווה, הם אישרו אותו, הם אלו המנהיגים את עשרות אלפי החסידים, מי בכלל מאפשר לגפני לבוא ולדון בהחלטה תורנית של מנהיג רוחני כה גדול?".

לדבריהם: "פועלים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, אנחנו לא נאפשר את זה. אם רוצים לרוץ עצמאית שירוצו עצמאית, מוכנים לא לעבור את אחוז החסימה אבל שכבוד התורה לא יפגע".

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבה של בכירי 'אגודת ישראל' בימים האחרונים, החליטו הנציגים לשלוח מכתב רשמי ל'דגל התורה' בבקשה לחדש את המשא ומתן. במכתב ביקשו הנציגים לדון גם בנושא מתווה החינוך. אלא שבשלב הזה זעם ח"כ ישראל אייכלר, נציגו של האמו"ר מבעלזא, סירב לחתום וטען כי מדובר בפגיעה אישית במנהיגו הרוחני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "תדמיין מצב בו מנהיג פוליטי מבקש מאריה דרעי לדון בהחלטה תורנית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בחייו. מה היה קורה כאן? קול זעקה, ובצדק. זה בדיוק מה ש'דגל התורה' עושה כעת לחסידות בעלזא. קשה שלא להבין אותם. יש להם מנהיג רוחני שקיבל החלטה על חסידיו, לאיש אסור להתערב לו. את מי הם מנסים לנצח? הם לא מנצחים את 'אגודה', הם "מנצחים" את האדמו"ר".

גפני: אנחנו קרובים מתמיד לפיצול

לדברי הגורם ב'אגודה': "תראה את התדורכים של היממה האחרונה, עוד לפני הפגישה הראשונה. מנסים לטעון שח"כ אייכלר יוזז למקום לא ריאלי. וכי מישהו חושב שאייכלר עשה צעד על דעתו? ברור לכל שכל צעד הכי קטן שהוא היה מעורב - בטח בנושא החינוך - נעשה בהכוונה ישירה של האדמו"ר, את מי הם מנסים להשפיל אם לא את האדמו"ר. הם יודעים שזה לא יקרה, אייכלר לא יוזז, אבל עצם השיח נועד לפגוע באדמו"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר