המגעים בין 'דגל' ל'אגודה'

צוותי המו"מ התכנסו; ממתינים להכרעת הגר"ג אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא

צוותי המשא ומתן של 'דגל התורה ו'אגודת ישראל' נפגשו בצהריים לפגישה ראשונה לאחר נתק ממושך • הצדדים טוענים על 'אווירה טובה' אך לא נרשמה התקדמות • ממתינים להכרעת גדולי ישראל(חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מבעלזא והגר"ג אדלשטיין (צילום: דבר אמת, יעקב נחומי)

צוותי המשא ומתן של 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' נפגשו בצהריים (שני) לראשונה לאחר נתק של כשבועיים. הנציגים הגיעו לבית 'דגל' בבני ברק ודנו במשך כשעתיים בסוגיות הנמצאות במחלוקת.

במרכז השיחה עלה נושא מתווה החינוך של חסידות בעלזא. במהלך הישיבה העבירו נציגי 'דגל' את דבריו החריפים של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נגד המתווה לצד התנגדות חריפה לצירוף תלמודי התורה של 'בעלזא' לרשת 'החינוך העצמאי'.

כמו כן, במהלך הישיבה העלו הצדדים הצעת פשרה אך טרם ברור האם היא תהיה מקובלת על הגר"ג אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא, וכעת ממתינים להכרעתם.

ל'כיכר השבת' נוגע כי ההצעה שהונחה היום על שולחן המשא ומתן, כוללת את הסעיפים הבאים:

  1. בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך.
  2. ימתינו עד אחרי הבחירות.
  3. אחרי הבחירות, אם יהיו 61 לגוש הימין ינסו לסדר להם תקציב דומה לחינוך העצמאי. אם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא לחינוך העצמאי.
  4. כעת ממתינים להכרעת ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא

גורם רשמי ב'דגל התורה', המעורב בפרטי המשא ומתן, טען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הגר"ג אדלשטיין העלה בימים האחרונים דרישה לפיה מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' תחתום על 'קול קורא' נגד מתווה החינוך החדש.

מ'דגל התורה' נמסר: "נציגי התנועה ישבו יחד עם נציגי אגודת ישראל בבית 'דגל התורה' בבני ברק ודנו בנושאים שעל הפרק ומחפשים פתרונות שיניחו את דעתם של גדולי ישראל".

מ'אגודת ישראל' נמסר: "הפגישה התנהלה ברוח טובה, מתוך רצון כנה של שני הצדדים להביא לריצה משותפת באחדות. בס"ד דנים בפתרונות שיהיו מקובלים על דעת גדולי ישראל".

כפי שדווח מוקדם יותר ב'כיכר השבת', בחסידות בעלזא זועמים על עצם הדיון במתווה. לדברי גורמים רשמיים בחסידות: "כ"ק מרן האדמו"ר אישר את מתווה החינוך, בנו הרה"צ מכיר כל מילה ומילה במתווה, הם אישרו אותו, הם אלו המנהיגים את עשרות אלפי החסידים, מי בכלל מאפשר לגפני לבוא ולדון בהחלטה תורנית של מנהיג רוחני כה גדול?".

לדבריהם: "פועלים להשפיל ולפגוע באדמו"ר, אנחנו לא נאפשר את זה. אם רוצים לרוץ עצמאית שירוצו עצמאית, מוכנים לא לעבור את אחוז החסימה אבל שכבוד התורה לא יפגע".

פרוש: 'דגל' רוצה את הפילוג, אנחנו גדולים מהם

ל'כיכר השבת' נודע כי במהלך ישיבה של בכירי 'אגודת ישראל' בימים האחרונים, החליטו הנציגים לשלוח מכתב רשמי ל'דגל התורה' בבקשה לחדש את המשא ומתן. במכתב ביקשו הנציגים לדון גם בנושא מתווה החינוך. אלא שבשלב הזה זעם ח"כ ישראל אייכלר, נציגו של האמו"ר מבעלזא, סירב לחתום וטען כי מדובר בפגיעה אישית במנהיגו הרוחני.

גורם בכיר ב'אגודת ישראל' אישר את הפרטים בשיחה עם 'כיכר השבת' והוסיף: "תדמיין מצב בו מנהיג פוליטי מבקש מאריה דרעי לדון בהחלטה תורנית של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, בחייו. מה היה קורה כאן? קול זעקה, ובצדק. זה בדיוק מה ש'דגל התורה' עושה כעת לחסידות בעלזא. קשה שלא להבין אותם. יש להם מנהיג רוחני שקיבל החלטה על חסידיו, לאיש אסור להתערב לו. את מי הם מנסים לנצח? הם לא מנצחים את 'אגודה', הם "מנצחים" את האדמו"ר".

גפני: אנחנו קרובים מתמיד לפיצול

לדברי הגורם ב'אגודה': "תראה את התדורכים של היממה האחרונה, עוד לפני הפגישה הראשונה. מנסים לטעון שח"כ אייכלר יוזז למקום לא ריאלי. וכי מישהו חושב שאייכלר עשה צעד על דעתו? ברור לכל שכל צעד הכי קטן שהוא היה מעורב - בטח בנושא החינוך - נעשה בהכוונה ישירה של האדמו"ר, את מי הם מנסים להשפיל אם לא את האדמו"ר. הם יודעים שזה לא יקרה, אייכלר לא יוזז, אבל עצם השיח נועד לפגוע באדמו"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר