תם עידן ג'ונסון

ראש הממשלה נוקמת: המתחרה לא ימונה לשר, מקורבים כן

ראש ממשלת בריטניה ליז טראס צפויה בשבעות הקרובות למנות שרים חדשים בקבינט - וככל הנראה תשאיר את המתחרה סונאק מחוץ לקבינט (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

שעה קלה אחרי קבלת המנדט מהמלכה, ראש ממשלת בריטניה הנכנסת ליז טראס מתחילה להרכיב ממשלה חדשה אחרי שלוש שנים של כהונת ממשלת ג'ונסון.

על פי דיווחים בבריטניה, את התפקיד הבכיר בממשלה חוץ מראשות הממשלה - תפקיד שר האוצר, צפויה טראס לתת לשר העסקים קווסי קוארטנג שמכהן זמן קצר יחסית בקבינט אך נחשב לבן ברית ארוך שנים של טראס שכעת יקצור את הפירות.

התפקיד השני בחשיבותו, שר החוץ, תפקיד בו מחזיקה טראס בימים אלו, צפויה ראש הממשלה הטריה להעביר ככל הנראה לשר החינוך ג'יימס קלברלי הנחשב לאיש אמונו של ראש הממשלה היוצא בוריס ג'ונסון.

בן וואלס, המשמש כשר ההגנה, צפוי להישאר בתפקידו בין היתר בשל ניסיונו העשיר ובשל העובדה שלא התמודד על הנהגת בריטניה מול טראס, שראוה בו אדם ישר.

טראס בפגישה עם המלכה מוקדם יותר (צילום: דאונינג 10)

אחרי שמוקדם יותר היום (שלישי) התפטרה מתפקידה שרת הפנים פריטי פאטל, צפויה טראס לתת את התפקיד לסאולה ברוורמן, שהתמודדה מולה ומול מועמדים אחרים על הנהגת בריטניה, הפסידה, והכריזה על תמיכה בטראס.

תרזה קופי, שרה יחסית אלמונית בקרב כלי תקשורת ברחבי העולם, צפוי לזכות לקידום ממזכירת העבודה לתפקיד שרת הבריאות.

בנוסף, על פי מקורבים לראש הממשלה הטרייה, אין כל כוונה לתת תפקיד בקבינט הבכיר לשר האוצר המתפטר רישי סונאק, זאת בין היתר לאחר שהפנה גב לג'ונסון והצטייר בציבור כאדם לא אמין, זאת לצד העובדה שבמהלך הקמפיין הבחירות התגלע עימות בינו לבין ראש הממשלה טראס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר