"מאמין לגפני שיישאר בגוש"

ח"כ מיקי זוהר: "בן גביר יכהן כשר, גילה אחריות ומיתן את הגישה"

הניצחון בפריימריז; הניסיון להשיג 61; הסיכוי לשתף פעולה עם בני גנץ; הברית עם משה גפני; החשש מפיצול 'יהדות התורה'; המינוי הצפוי של בן גביר לשר והאם הדר מוכתר שתולה של 'הליכוד'? ח"כ מיקי זוהר בריאיון לישי כהן (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי )

חודשיים לבחירות 2022: ח"כ מיקי מכלוף זוהר (הליכוד) מתארח לריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' ומדבר על ההצלחה שלו בפריימריז במפלגה למרות הקו הממלכתי שהוביל, הסיכוי להשיג 61, הדאגה מפיצול 'יהדות התורה', החיבור של סמוטריץ' ובן גביר והאם יסכימו להגיע לממשלה משותפת עם בני גנץ. צפו בריאיון המלא.

בפתח הריאיון התייחס ח"כ זוהר להצלחה שלו בפריימריז כשהתברג במקום התשיעי, הצעיר ביותר בעשירייה הראשונה: "אני מאוד מרוצה ושמח על התוצאה, רוב החברים בעשירייה היו שרים, אני לא, לכן אני גאה בתוצאה ומודה למתפקדים".

לדבריו: "דברי חכמים בנחת נשמעים, אמרו את זה גדולים וטובים מאיתנו. אם אתה רוצה להעביר מסר ולדבר - פשוט תדבר אליהם, אל תצעק עליהם. אני שמח על הגישה, העמדות שלי הן בדיוק אותן עמדות, רק בסגנון יותר מכובד, זה הרבה יותר טוב".

זוהר מכחיש את הדיווחים לאפשרות של אופוזיציה פנימית מתוך 'הליכוד': "חד משמעית לא, לא תהיה אופוזיציה מהליכוד, כולם יהיו מחויבים לממשלה בראשות נתניהו, כולל כולם. יש בנינו אחדות רחבה למרות שזה נראה אחרת. ברגע האמת כולנו מתאחדים למטרה אחת, הקמת ממשלת ימין".

ח"כ מיקי מכלוף זוהר בריאיון לישי כהן

באשר לסיכוי להשיג 61 הוא אומר: "היינו שנה באופוזיציה, לא ידעו עד כה במה אנחנו טובים ובמה הם לא, אתה רואה מה שקרה בשנה האחרונה, נסיגה כמעט בכל נושא. אני מסכים שעדיין לא השגנו את ה-61 בסקרים, אני חושב שבשטח לא התחילה ההתעוררות שצריכה להיות ואני חושב שהיא תתחיל, בקרוב יתחילו להרגיש את העבודה בשטח, להעיר את השטח הימני, את המעוזים שלנו, חייבים להגיע לשיאים חסרי תקדים באחוזי ההצבעה בגוש הימין. זה בר השגה".

ח"כ זוהר מסביר מה למד מהממשלה היוצאת: "למדנו איך מושלים, בשנה הזאת הם משלו, צריך לפרגן להם על זה. הם לא עשו חשבון לא לתקשורת ולא למערכת המשפט. הם משלו ביד רמה, מה שאנחנו במשך 12 שנה כנראה לא עשינו.

"הדבר הראשון שצריך לקרות שנחזור להנהגה זה שנתחיל למשול, למשול זה לא אומר לפטר את היועצת המשפטית לממשלה. משילות זה לא אומר שמחריבים את המערכות. נצטרך את פסקת ההתגברות ברוב של 61, את זה אנחנו צריכים ליישם".

זוהר התייחס לאפשרות של הקמת ממשלת אחדות יחד עם בני גנץ ואומר: "אני מקווה שלא נצטרך את גנץ כדי להרכיב ממשלה, אבל אם לא יהיו 61 חלילה, זה דבר שיכול לקרות, אם לא - יכול להיות שנגץ יהיה אופציה כחלק מהממשלה לפי קווי יסוד שאנחנו מאמינים בהם".

ח"כ מיקי מכלוף זוהר באולפן הבחירות

הח"כ מהליכוד הדגיש כי הוא מאמין למשה גפני שיישאר חלק מגוש הימין גם אם לא יושג 61 והביע דאגה מהאפשרות של פיצול ב'יהדות התורה': "אני מודאג מאוד, הם יהיו חייבים למצוא את הפתרון כדי שהם ירוצו יחד. אנחנו לא יכולים לסכן קולות ימין, חלילה אחת הרשימות לא עוברת את אחוז החסימה - החלום נגנז. אין ספק שיש סכנה, גם אם הם יעברו בדקה ה-90, זה סיכון גדול מידי".

זוהר מתחייב כי אם גוש הימין ישיג 61, נתניהו לא יפנה למפלגות מהמרכז: "זה לא יקרה, אנחנו רוצים ממשלה ימנית, עם כל מרכיבי הגוש".

בשלב הזה מסביר ח"כ זוהר לשינוי בליכוד באשר למינוי ח"כ איתמר בן גביר לשר: "כן, בן גביר צפוי להיות שר. הוא מקבל אהבה גדולה מאוד מהרחוב. הוא הוכיח שהוא התמתן והגישה שלו היא לאומית יהודית שצריך לכבד אותה ולהעריך אותה. בן גביר הוא רוצה את טובת עם ישראל מנקודת המבט שלו.

"בן גביר יכהן כנראה כשר בממשלה אבל הוא לא יכתיב את המדיניות. בשנה האחרונה הוא הראה שלצד העבודה שלו על עוצמה יהודית הוא גילה הרבה מאוד אחריות, הוא מיתן את הגישה, הוא יודע שכדי להיות מנהיג - צריך לדעת איפה הקו האדום".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר