המתווה וההסתייגויות

התקדמות משמעותית במו"מ בין 'דגל' ו'אגודה' | כל הפרטים

התקדמות משמעותית במשא ומתן בין מפלגת 'דגל התורה' למפלגת 'אגודת ישראל', כך נודע ל'כיכר השבת' | במהלך היום הועברו טיוטות סביב המתווה שהוצע - אך עם הסתייגויות שממתינות לאישורם של גדולי ישראל | כל הפרטים מחדרי המו"מ (חרדים, חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י' באלול תשפ"ב | 06.09.22
הגר"ג אדלשטיין והרבי מבעלזא (צילום: שלומי כהן ואהרון קרון / פלאש 90)

הפילוג יימנע? התקדמות משמעותית במהלך היום (שלישי) במשא ומתן בין מפלגת 'דגל התורה' הליטאית למפלגת 'אגודת ישראל' החסידית, כך נודע ל'כיכר השבת'.

במהלך היום הועברו טיוטות בין 'דגל' ו'אגודה' על בסיס המתווה שהונח אתמול על שולחן המו"מ בפגישה בין הצדדים - מתווה שנחשף ב'כיכר השבת'.

ל'כיכר השבת' נודע כי יש אישור עקרוני של שני הצדדים, מחד של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין ומהצד השני של 'אגודת ישראל', אלא שלצד האישור העקרוני של 'אגודה' למתווה, הם הגישו מספר הסתייגויות, שעוסקות בשאלה - מה יקרה עם בנימין נתניהו לא ישיג 61 ולא יצליח להקים ממשלה.

ההסתייגויות הללו ממתינות כעת לאישורם של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין והאדמו"ר מבעלזא.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', לפי המתווה המוצע כעת - בעלזא תקפיא את ההצטרפות ל'מתווה החינוך' ותמתין עד לאחר הבחירות. לאחר הבחירות, אם יהיו 61 לגוש עם נתניהו, ינסו לסדר להם תקציב דומה לחינוך העצמאי.

אך השאלה שנותרה פתוחה היא מה יקרה אם לא יהיה 61, האם אז יצרפו את מוסדות בעלזא לחינוך העצמאי.

יצוין כי רק לאחר שיצליחו לפתור את המשבר סביב מתווה החינוך, יחלו הצדדים לעסוק במשבר הפוליטי סביב סוגיית חלוקת המקומות והתפקידים במפלגה, כאשר ההערכה היא שלא יסתיים עד הרגע האחרון.

בחסידות בעלזא אומרים ל'כיכר השבת' כי "אין כל התקדמות במשא ומתן עם 'דגל התורה', יש שיחות אך לא נרשמה כל התקדמות מאז הפגישה אתמול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר