שבוע לסגירת הרשימות

'אגודת ישראל': מבוי סתום בשיחות עם 'דגל התורה', נערכים לריצה נפרדת

חמשה ימים לאחר פגישת המשא ומתן בין סיעות 'יהדות התורה', בסיעה החסידית מדווחים על 'מבוי סתום' בשיחות • בכיר ב'אגודה': "התחושה שלנו שב'דגל' רוצים למשוך את הזמן כדי שלא נהיה מוכנים לבחירות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש וגולדקנופף (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 )

בעוד שבוע בדיוק, בחצות לילה, ייסגרו הרשימות לכנסת ה-25, וב'יהדות התורה' לא מצליחים לגשר על הפערים ושאלת 'הריצה העצמאית' של 'דגל התורה' הופכת מיום ליום לרצינית יותר.

ביום ראשון האחרון נפגשו צוותי המשא ומתן לפגישה ראשונה בבית 'דגל התורה' בבני ברק, אלא שמאז הצדדים לא נפגשו שוב ונראה כי אינם מצליחים לגשר על הפערים.

לדברי שני בכירים ב'אגודת ישראל', המעורבים בשיחות המשא ומתן, השיחות נקלעו ל'מבוי סתום'. אמש (רביעי) נפגשו בכירי הסיעה לפגישת עדכון בירושלים, בסיומה הוחלט לנסות ולהמשיך להידבר אך במקביל להיערך לריצה נפרדת.

אחד המשתתפים בישיבה אמר ל'כיכר השבת': "אין כל התקדמות במשא ומתן, אין פגישות וכמעט לא מתקיימות שיחות בין הצדדים. התחושה שלנו שב'דגל' רוצים למשוך את הזמן כדי שלא נהיה מוכנים לבחירות. אנחנו נערכים לריצה עצמאית, נקבעו ישיבות מטה שיתקיימו בימים הקרובים".

אברהם יוסטמן: "שופרות 'דגל' עסוקים בהפצת שנאה"

ב'דגל התורה' מאשרים כי אכן אין התקדמות משמעותית בשיחות. עם זאת, שבעה ימים זה הרבה זמן במונחים פוליטיים בכדי להגיע להסכמות.

גורם בחסידות 'בעלזא' אמר ל'כיכר השבת': "אנחנו את שלנו עשינו, הסכמנו לבקש הקפאה של שנה במתווה החינוך, זה חריג וחסר תקדים להקפיא החלטה שהתקבלה אצל האדמו"ר. אבל הדרישה היא ש'דגל התורה' תעמוד בהבטחה שלה במסגרת המו"מ לפיה אם לא יהיו 61 לגוש הימין, הרי שיצרפו אותנו ל'חינוך העצמאי', ב'דגל' כנראה לא קיבלו אישור למהלך ולכן הכל תקוע, לא נוכל להתפשר יותר".

כזכור, במהלך פגישת המו"מ ביום ראשון, ב''דגל התורה' הציעו כי בעלזא תקפיא את ההצטרפות למתווה החינוך וימתינו עד לאחר הבחירות. אם יהיו 61, הרי שאז יפעלו להשוות את תקציב מוסדות החינוך שלה ל'חינוך העצמאי' ואם לא יהיו 61, יצרפו את בעלזא ל'חינוך העצמאי'. אלא, כאמור, ב'אגודה' טוענים כי 'דגל' חזרה בה מהסיכום הראשוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר