שעות אחרי הניתוק

מנסה להשמיד? איראן שורפת מסמכים בשגרירות באלבניה

פחות מיממה אחרי שבאלבניה הוחלט על ניתוק היחסים הדיפלומטיים מאיראן, האחרונה החליטה לשרוף מסמכים בשגרירות לקראת הנטישה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

אחרי ההחלטה של אלבניה לנתק יחסים מאיראן לאחר שהאחרונה ביצעה מתקפת סייבר נגד אלבניה, באלבניה מדווחים היום (חמישי) על כך שעובדי השגרירות האיראנית במדינה החלו לשרוף מסמכים, זאת לקראת עזיבתם.

באיראן הכחישו את טענותיו של ראש ממשלת אלבניה לפיהן ביצעו משמרות המהפיכה מתקפות סייבר גדולות לפני כחודשיים נגד אלבניה, אך ראש הממשלה החליט בכל זאת להודיע על ניתוק היחסים בין המדינות באופן מידי, דבר שחייב את האיראנים להותיר מסמכים רבים, ועל כן החליטו לשרוף אותם.

כזכור, בצעד חריג במיוחד, אלבניה הכריזה אמש על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם איראן, זאת לאחר שהאחרונה ביצעה מתקפת סייבר נגדה.

ראש ממשלת אלבניה אדי רמה טען כי לפני כחודשיים ביצעו האקרים בשליחות משמרות המהפכה של איראן מתקפה נגד המדינה.

עוד טען ראש הממשלה האלבני כי ההאקרים שתקפו את מדינתם הם אותם האקרים שביצעו מתקפות נגד ערב הסעודית, כווית, קפריסין, ירדן, איחוד האמירויות וישראל.

במהלך נאום ששודר בשידור חי ברשתות אלבניות אמר רמה כי "הממשלה החליטה לנתק באופן מיידי את היחסים הדיפלומטיים עם הרפובליקה האיסלאמית של איראן."

"התגובה הקיצונית הזו תואמת לחלוטין לחומרה ולסכנה שבמתקפת הסייבר, שאיימה לשתק את השירותים הציבוריים, למחוק מערכות דיגיטליות ולפרוץ לרשומות ממשלתיות, ליירט התקשרויות אינטרנטיות ממשלתיות ולזרוע כאוס ואי-ביטחון במדינה".

בהמשך התברר כי יצאה הוראה ממשרד החוץ האלבני לכלל הנציגים הדיפלומטים באיראן לעזוב את המדינה האיסלאמית תוך 24 שעות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר