"כדי ליצור זעזועים גלובליים"

באוקראינה מזהירים: רוסיה תשגר במכוון טילים לעבר אומן

"כמדינה חופשית אנחנו לא יכולים למנוע מאנשים להגיע לאומן", אומר יועץ בכיר לנשיא אוקראינה שמזהיר עם זאת כי רוסיה עלולה לתקוף בטילים את אומן באופן מכוון בימי ראש השנה (חסידים)

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

מיכאל פודוליאק, יועצו הבכיר של נשיא אוקראינה זלנסקי, התייחס בראיון מיוחד לעמיחי שטיין ואלכס נירנבורג ששודר בחדשות הערב בכאן 11 לביקור החסידים באומן, על רקע הסכנות והאיום המשמעותי עקב המלחמה מול רוסיה. פודוליאק הזהיר כי רוסיה עלולה לתקוף בטילים את אומן באופן מכוון בזמן ביקור החסידים.

"אין לנו ספק", אמר היועץ הבכיר, "שחלק מהחסידים יעשו מאמצים להגיע לאומן ברגל. אנחנו מבינים שהאנשים האלו לא יישמעו להמלצות שלנו שיש סכנה לירי טילים על אומן, אבל רוסיה יכולה לעשות זאת בכוונה כדי ליצור זעזועים גולבליים".

פודוליאק אמר את הדברים על רקע הנוכחות כעת של יותר מ-1,000 מתפללים באומן, והצפי להגעת אלפים נוספים. "אנחנו מזהירים - אבל אנשים הם אלו הלוקחים אחריות על החיים שלהם. כמדינה חופשית אנחנו לא יכולים למנוע מאנשים להגיע לאומן. ננסה להתערב אקטיבית כדי לשמור על ביטחון אלמנטרי. שאם יהיה ירי אנשים יוכלו למצוא מחסה", אמר היועץ של נשיא אוקראינה.

בהקשר למתקפת הנגד המתנהלת כעת אמר פודוליאק כי המצב בחזית קשה, אבל למרות זאת מתקפת הנגד מתקדמת בהצלחה. "מטרת מפתח היא דחיקתה של רוסיה מעבר לגבולות הבינלאומיים של אוקראינה, כולל חצי האי קרים. יש רק סוף אחד למלחמה הזאת: זה כשרוסיה תעזוב באופן מלא את הטריטוריה של אוקראינה. אם היום נסכים לכך שחלק מהשטחים שלנו יישארו תחת ארגוני פשיעה בחסות רוסית אנחנו נקבל מלחמה חדשה בעוד שנה או שנתיים כשרוסיה תחדש את הצבא שלה", סיכם פודוליאק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר