"מעולם לא אכזבה אותנו"

היהודים נפרדים מהמלכה אליזבת: "סייעה למאבק באנטישמיות"

"אנחנו זוכרים בהערכה רבה את הקשר החם שהיה לה עם הקהילה היהודית, תוך מתן דגש לזיכרון השואה", אומר הרב הראשי של בריטניה • הרב הראשי של הקהילה הספרדית: "בכל שבת היינו מתפללים לשלומה ובריאותה של המלכה אליזבת" (בעולם)

(צילום: באדיבות לשכת הלורד הרב יונתן זקס זצ״ל)

רבני בריטניה מספידים בעקבות מותה של המלכה אליזבת השנייה, ומזכירים את היחס האוהד שהיה לה לקהילה היהודית במדינה.

הרב אפרים מרוויס, הרב הראשי של בריטניה אמר כי "המלכה הביעה את הערכים הנשגבים ביותר של האומה הבריטית. לאורך שנות כהונתה היא פעלה בחן, בכבוד ובענווה, והייתה דמות גלובלית לחיקוי של מנהיגות והתמסרות. בעולם משתנה היא הייתה סלע של יציבות, ואות לערכים שאינם תלויים בזמן".

בהמשך דבריו, שהובאו על ידי חנן גרינווד בישראל היום, אמר הרב: בכל שבוע בבתי הכנסת התפללנו לבריאותה, לחוכמתה, והיא מעולם לא אף פעם לא אכזבה אותנו. אנחנו זוכרים בהערכה רבה את הקשר החם שהיה לה עם הקהילה היהודית, תוך מתן דגש לזיכרון השואה".

לסיום סיפר על הקשר האישי. "אני זוכר כיצד במקרה אחד היא הראתה לאשתי ולי פריטים בעלי ערך ועניין יהודי באוסף הפרטי שלה בטירת ווינזדור, כולל ספר תורה שניצל מצ'כיה במהלך השואה. ההשפעה שלה לטובת יהודים הייתה עמוקה והכבוד שלה לערכים שלה הייתה משמעותית".

הרב יוסף דווק, הרב הראשי של הקהילה הספרדית בבריטניה וחבר ועידת רבני אירופה סיפר כי, "אבל גדול נפל על המדינה ועל הקהילה היהודית בבריטניה. בכל שבת היינו מתפללים לשלומה ובריאותה של המלכה אליזבת".

"הקשרים שלנו איתה ועם הנסיך צ'ארלס היו אדוקים ומדי שנה בית המלוכה היה תומך באירועי הקהילה היהודית ומסייע לנו, בכדי לשמור על חופש הדת של היהודים במדינה ולהיאבק באנטישמיות ברחבי הממלכה".

גם הוא סיפר על הקשר האישי עם המלכה: "קצת לפני תקופת הקורונה זכיתי לבקר אותך בארמון בקינגהאם ולהודות להם על יחסיהם הקרובים עם הקהילה היהודית. יהי זכרה ברוך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר