כותרת מהעבר

"רופא ותלמיד חכם": כשהמלך החדש עבר ברית מילה

המלך צ'ארלס השלישי, שהמתין שבעים שנה כדי להתמנות למלך, נימול על ידי רופא יהודי, כפי המסורת בבית המלוכה • שגריר ישראל בבריטניה לשעבר: "צ'ארלס הוא באמת ידיד הקהילה היהודית" (בעולם)

המלך החדש עם רבה של בריטניה (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

עם מותה של המלכה אליזבת, הפך הנסיך צ'ארלס, יורש העצר הראשון ברשימה, למלך בריטניה. הוא המתין למעלה משבעים שנה לקבלת הכתר, והיה יורש העצר במשך הזמן הרב ביותר בממלכה הבריטית.

ידיעה מעניינת שפורסמה בעיתון הצופה בתאריך 27 דצמבר 1948, דיווחה בכותרת הראשית כי "יורש העצר הבריטי נימול".

מתברר כי באותם ימים נהגו במשפחות האצולה בכלל ובמשפחת המלוכה הבריטית בפרט, למול את הילדים הקטנים באמצעות מוהל יהודי.

דווח כי הוא נימול בארמון בקינגהאם על ידי ד"ר יעקב סנומן, ששימש שנים רבות מוהל בקהילה היהודית והוא מוכתר בעיתון כ"רופא ידוע ותלמיד חכם", שתירגם משירי ביאליק לאנגלית.

(סריקה, מתוך ארכיון הספריה הלאומית)

בתוך כך, מארק רגב, לשעבר שגריר ישראל בבריטניה, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ב-103FM ואמר על המלך החדש, "הייתי עם צ'ארלס לא מעט, באנו יחד לישראל ללוויית שמעון פרס, אחרי זה הוא היה פה שוב באירוע של 75 שנה לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ".

"היו לי שיחות איתו יותר מהמלכה, ייתכן שהוא באמת ידיד הקהילה היהודית. כאשר ג'רמי קורבין, היו"ר לשעבר של מפלגת הלייבור, הואשם בהתבטאויות אנטישמיות, צ'ארלס כינס אירוע הוקרה לקהילה היהודית בבריטניה, כאות תודה לתרומתם של היהודים לחברה הבריטית, וזה הצביע אולי על נטיות ליבו. אבל צריך לזכור, הוא לא קובע, הוא גם מלך ייצוגי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר