היהודים מכשירים כלים

סערה: המסעדה הסינית הכשרה האכילה את לקוחותיה היהודים בטריפות

מסעדה סינית בניו ג'רזי שפנתה לקהל היעד היהודי ואף התהדרה בתעודת כשרות, נסגרה אחרי שהתברר כי הבעלים, שאינו יהודי, רכש בשר טריפות והכשיל את הלקוחות • במערכת הכשרות מסבירים כיצד אירעה התקלה החמורה (חרדים)

(צילום: מסך)

הסיפור שמסעיר את ניו ג'רזי היהודית: מסעדה סינית מקורית, שהוקמה על ידי סיני שאינו יהודי, פנתה במשך שנים ארוכות לקהל היהודי הדתי ואף התהדרה בתעודת כשרות של OK Kosher.

לפני כשבוע, פורסם תיעוד מטריד ברשת, שצולם על ידי יהודי מתוך מכונית חונה. הבעלים רוכש בשר ועופות מחנות טריפה. לא ברור מה היו המניעים של המצלם, והאם היה לו מידע מוקדם ולכן עקב אחרי בעל החנות.

עם פרסום התיעוד, הודיעו במערכת הכשרות על פתיחה בחקירה, ותחילה הכחיש בעל החנות כי מוצרי הטריפה יועדו למכירה אצלו בחנות הכשרה, אלא היו עבור עסק אחר.

למרות זאת, בכשרות OK לא לקחו סיכונים ומיהרו להודיע על הסרת הכשרות מהמסעדה הסינית, עד לסיום הבדיקה. הלילה (ליל שישי), פרסמו הודעה סופית ולפיה חקירתם העלתה כי בעל החנות אכן הכשיל את לקוחותיו היהודים.

על פי הודעת כשרות OK, בסופו של דבר בעל המסעדה הודה בעל-פה כי אכן מכר את הבשר והעופות שקנה מחנות לא-כשירה ללקוחות היהודים, ואף חשף כי עשה זאת במשך תקופה, מאז המחסור האחרון שהיה במדינה במוצרי בשר.

במערכת הכשרות מדגישים כי למסעדה היו משגיחים צמודים וכי הם היו היחידים שהחזיקו במפתחות למסעדה, למקררים ולמקפיאים. לכן, תחילה, כאשר נאמר להם כי בעל החנות לא הכניס את המוצרים למסעדה, הם אישרו לו להמשיך לתפעל את המסעדה תחת כשרותם.

אך בהמשך, גילו המשגיחים קרטונים ריקים של מוצרי בשר ועופות לא-כשרים, וכל בעלי המסעדות הסמוכות הכחישו כל קשר למוצרים אלו - מה שהביא את בעל המסעדה הסינית להתוודות כי מצא דרך להכניס כמויות קטנות של מוצרי טריפה לחנות, תוך שהוא עוקף את הפיקוח הצמוד של המשגיחים.

בעל המסעדה הסינית הודיע בתגובה על סגירת העסק, אחרי שנחשף כי הכשיל יהודים באכילת טריפות ובעקבות הסרת הכשרות מהמקום.

במערכת הכשרות OK הוסיפו כי בהתייעצות עם פוסקי הלכה, מומלץ לכל יהודי שרכש במקום אוכל במהלך ששת החודשים האחרונים, ואכל אותם בביתו - להכשיר את הכלים.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר