שבוע גורלי

אריה דרעי יסכים לצרף את 'מוסדות בעלזא' ל'בני יוסף'?

חמשה ימים לפני סגירת הרשימות ונראה כי הסיעות ב'יהדות התורה' מתקשות להשיג הסכם שיאפשר את הריצה המשותפת • ניסיון לצרף את מוסודת 'בעלזא' לרשת 'בני יוסף' של ש"ס (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יפתור את המשבר? אריה דרעי (צילום: כיכר השבת)

ביום חמישי, בחצות לילה, ייסגרו הרשימות לבחירות לכנסת ה-25 ועד אז ייצטרכו ב'יהדות התורה' לקבל את ההחלטה האם הסיעות, 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', מתפצלות ורצות לבד או שומרות על האחדות ורצות במשותף.

נכון לערב שבת, הצדדים לא הצליחו להגיע להבנות מקדימות ולדברי כל המעורבים השיחות נקלעו ל'מבוי סתום'. יתרה מזו, כפי שנחשף ב'כיכר השבת', מוסדות החינוך של בעלזא קיבלו את המסמכים להצטרפות למתווה החינוך החדש, בכדי להיות ערוכים במידה והמגעים לא יבשילו לכדי הסכם.

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים החלו גורמים ב'אגודת ישראל' לנהל משא ומתן עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בשיתוף ח"כ חיים ביטון, בכדי לנסות ולצרף את מוסדות החינוך של החסידות לרשת 'בני יוסף'.

בתחילה נרשמה התנגדות בש"ס, אך ביום שישי החלה התקדמות בשיחות ולדברי מעורבים במו"מ, הצדדים שכרו את עורך הדין אורי קידר - שותפו של עו"ד אבי בלום - בכדי לנסות ולהתגבר על הקשיים המשפטיים שיש בצירוף 'בעלזא' ל'בני יוסף'.

לדברי בכיר בחסידות, בשיחה עם 'כיכר השבת': "במצב הנוכחי קשה להגיע להסכם עם 'דגל התורה', כמעט בלתי אפשרי. אנחנו דוהרים לקראת ריצה עצמאית של הסיעות החרדיות. הפתרון היחיד שכרגע נראה כריאלי הוא ההצטרפות ל'בני יוסף', לא ברור עד מה זה מעשי טכנית, אבל אנחנו עושים את ההשתדלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר