מבוי סתום

שבוע של הכרעה: 'אגודה' ו'דגל' יתפצלו או ירוצו יחד?

ח"כ ישראל אייכלר ינחת היום בישראל ובנתב"ג ימתין לו ח"כ מאיר פרוש, בניסיון לקדם את המו"מ עם 'דגל התורה' שנקלע למבוי סתום • ממתינים להכרעה משפטית בשאלת ההצטרפות ל'בני יוסף' (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין והרבי מבעלזא (צילום: שלומי כהן ואהרון קרון / פלאש 90)

חמשה ימים לפני סגירת הרשימות לכנסת ה-25 בטרם ברור האם 'יהדות התורה' תרוץ מאוחדת או ש'דגל התורה' ו'אגודת ישראל' יתפצלו וירוצו בנפרד.

לדברי גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים, צוותי המו"מ טרם הצליחו להגיע להסכמות ושאלת הפיצול לא ירדה מסדר יומה של המפלגה וככל שנתקרב למועד סגירת הרשימות, כך הצדדים יתקשו להגיע להסכמות.

ל'כיכר השבת' נודע כי מאחורי הקלעים, מספר בכירים ב'אגודה' המייצגים חסידויות גדולות ומרכזיות, הצליחו לגבש מתווה מוסכם עם 'דגל התורה' בכדי להיערך למצב בו חסידות 'בעלזא' לא תגיע להבנות. במצב שכזה הם צפויים לנסות ולקדם חתימה עם 'דגל' ולהותיר את 'בעלזא' מחוץ להסכם.

ב'בעלזא' לא מתרגשים. לדברי בכיר בחסידות: "אנחנו נאמנים לכ"ק האדמו"ר, הוא זה שאישר את מתווה החינוך. אם רוצים להציע מתווה מקובל של פשרה - נגיש אותו לרבי. במצב הנוכחי לא הוגש כל מתווה פשרה, לא נאפשר פגיעה באדמו"ר, גם במחיר של לא להיות בכנסת".

אייכלר: לא מדובר ב'ממלכתי חרדי'

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', בימים האחרונים החלו גורמים ב'אגודת ישראל' לנהל משא ומתן עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בשיתוף ח"כ חיים ביטון, בכדי לנסות ולצרף את מוסדות החינוך של בעלזא לרשת 'בני יוסף' ובכך לפתור את המחלוקת ב'יהדות התורה'.

בתחילה נרשמה התנגדות בש"ס, אך ביום שישי החלה התקדמות בשיחות ולדברי מעורבים במו"מ, הצדדים שכרו את עורך הדין אורי קידר - שותפו של עו"ד אבי בלום - בכדי לנסות ולהתגבר על הקשיים המשפטיים שיש בצירוף 'בעלזא' ל'בני יוסף'. בין הקשיים: הדרישה המשפטית להעביר את כל המבנים של בעלזא לרשת 'בני יוסף'.

גורם בחסידות אמר אמש בשיחה עם 'כיכר השבת': "במצב הנוכחי קשה להגיע להסכם עם 'דגל התורה', כמעט בלתי אפשרי. אנחנו דוהרים לקראת ריצה עצמאית של הסיעות החרדיות. הפתרון היחיד שכרגע נראה כריאלי הוא ההצטרפות ל'בני יוסף', לא ברור עד מה זה מעשי טכנית, אבל אנחנו עושים את ההשתדלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר