תכסיס אוקראיני מבריק

כך רוסיה הופתעה, הובסה ואיבדה אלפי קילומטרים רבועים

מאז יום חמישי בבוקר, איבדה רוסיה שטחים נרחבים באיזור חרקיב ונאלצה לסגת במימדים שלא היו מאז הנסיגה מקייב • כך עבד התרגיל האוקראיני (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
משוריינים רוסיים נטושים (צילום: צבא אוקראינה)

בימים האחרונים ספגה רוסיה את התבוסה הגדולה ביותר שלה מאז נאלצה להימלט מאיזור קייב לפני שישה חודשים. במהלך שלושה ימים של קרבות עזים באיזור מחוז חרקיב, איבדו הרוסים אלפי קילומטרים ומעוזים בעלי חשיבות אסטרטגית גדולה.

בנוסף, במודיעין הבריטי ציינו כי רוסיה עשויה לאבד בשעות ובימים הקרובים את השליטה בערים קופיאנסק ואיזיום, שני יישובים בעלי חשיבות אסטרטגית עבור אגירת תחמושת רוסית.

באוקראינה מיהרו לחגוג ופרסמו תמונות של משוריינים נטושים באיזור מחוז חרקיב, זאת בשל המתקפה האוקראינית ובצל הכיבושים הגדולים שמבצע הצבא האוקראיני.

במהלך השבת ניסו ברוסיה להכחיש את הטענות להפסדים, אך לבסוף טענו במוסקבה כי החיילים הרוסים נסוגו "לצורך התארגנות מחודשת".

כך עבד התרגיל

באוקראינה פתחו לפני כשבועיים במתקפת נגד משמעתית באיזור מחוז חרסון שבדרום-מזרח אוקראינה, מה שהביא את רוסיה לתגבר כוחות באיזור באופן משמעותי.

בקייב הבינו כי כוחות רוסיים רבים פונו מאיזור חרקיב לצורך התגבורת בחרסון, ולכן החליטו לפתוח במתקפת פתע גם באיזור חרקיב, שם כאמור, שהו כוחות דלילים יחסית בשל מעבר של לוחמים רוסים רבים לאיזור הלחימה במחוז חרסון.

ברוסיה כאמור, הופתעו מהמתקפה בשני המחוזות, ועל פי גורמי מודיעין מנסים לשמור על השטחים שעדיין לא נכבשו מחדש באיזור חרקיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר