עתיד הדיור החרדי

יעקב אשר זעם על שינוי ייעוד השכונה החרדית בקרית גת

ח"כ יעקב אשר בדיון על השכונה החרדית בקרית גת: "מדובר בהליך לא מקצועי, יש פה הדרת ציבור ענק. אל תכריחו אותנו ללכת לבג"ץ" (חרדים)

(צילום: יח"צ)

סאגת שינוי הייעוד של שכונת הענק החרדית בקרית גת מערב והעברתה למגזר הכללי ע"י שר השיכון זאב אלקין, הגיעה היום לותמ"ל כשכמה מהחכי"ם החרדים הגיעו לנמק את ההתנגדויות שהגישו לצד מאות רבות של התנגדויות של אזרחים חרדים שהוגשו באופן פרטי.

מדובר בפרויקט שהושקעו בו משאבים רבים לתכנון עבור ציבור חרדי. תכנית זו קודמה בזמן כהונתם של אריה דרעי ויעקב ליצמן, כשרי הפנים והשיכון, ובממשלה הנוכחית הוחלט לבטלה ולהחזירה לשיווק עבור המגזר הכללי.

ח"כ אשר שהגיע מצויד בשלל מסמכים וטיעונים משפטיים הזהיר את חברי הוועדה כי מדובר בתהליך לא מקצועי שעלול להגיע לביהמ"ש: "כחבר 10 שנים בוועדה המחוזית שקידמתי את חוק הותמ"ל, אני אומר לכם שמדובר בהליך לא מקצועי ולא נכון. יש פה זריקה של משאבי ציבור לפח והדרה של ציבור ענק. אל תכריחו אותי ללכת לבג"ץ, אני סומך על היושרה המקצועית שלכם שלא תתנו לזה יד".

"אני אזכיר לכם שהוותמ"ל פועל מכח חוק ומטרתו לשמש זרוע ביצועית של הממשלה, והתכנית שאתם דנים בה מנוגדת למדיניות הממשלתית שייעדה את התכנית עבור אוכלוסייה חרדית. החלטת הממשל דיברה על הכרה בתכנון מותאם לאוכלוסייה חרדית, יעדי תכנון לדיור חרדי, הקמת ערים חרדיות חדשות. הוותמ"ל לא יכול לפעול בניגוד להחלטות המועצה הארצית שתכננה את המקום באופן מותאם לדיור חרדי", אמר.

הוא הוסיף, כי "ההחלטה לשנות זאת היא חפוזה ובניגוד להיגיון תכנוני. מתנהל כאן המירוץ לסטטיסטיקה כאילו יש פה שיווקים, זה פיקציה. יש צורך בוער לאוכלוסייה החרדית, מנכ"ל משרד השיכון הודה לי שמחסנית התכנון לאוכלוסייה החרדית ריקה, זה בניגוד למה שצריך להיות לפי החלטת הממשלה".

"ביטול התכנית מייעודה לציבור החרדי היא בזבוז משאבי ציבור. המשמעות היא הורדה לטמיון של משאבי ציבור אדירים שהושקעו בתכנון המקום עבור דיור חרדי. זה מהלך חסר תקדים של כלי תכנוני ככלי הדרה, התכנון הוא כלי להסדיר או חלילה להדיר אוכלוסיות מאפשרות מגורים ומבצעים כאן שימוש בכלי תכנוני כהדרה של ציבור שלם", אמר אשר.

לסיום התריע: "יש כאן תרגיל הונאה תכנוני, אין חולק כי התכנון היה לאוכלוסייה חרדית והמועצה הארצית העבירה את זה לותמ"ל באופן טכני בלבד, אלא מה? מישהו מנצל את ההעברה בין הועדות כדי להפעיל את הוותמ"ל בניגוד להחלטות המועצה הארצית".

"אני מקווה", הזהיר ח"כ אשר, כי "שהיועצים המשפטיים יעצרו את זה בזמן ולא יתנו יד להליך הפגום הזה לקרות, שלא יאלצו אותנו לתת לבית משפט לבחון את כל ההליך שנעשה כאן. אני סומך על היושרה המקצועית שלכם שתעצרו את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר