מה יקרה בחדר? כל הפרטים | תיעוד

בישיבת 'המועצת': הוכרז איחוד עם 'אגודה'; רה"י דנים בפרטי ההסכם עם בעלזא

היסטוריה ב'דגל': חברי 'המועצת' בבית רה"י בבני ברק • 'כיכר השבת' בעדכונים שוטפים; מי ישתתף בדיון, מי ינהל את הדיון, האם המסקנות נכתבו מראש ומה מידת ההשפעה של חברי 'המועצת' על ההחלטה | גפני הכריז על ריצה משותפת • צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
רגעים לפני תחילת הדיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

היסטוריה ב'דגל התורה': ישיבת מועצת גדולי התורה המתכנסת רק אחת לתקופה ארוכה, מתכנסת בשעה זו (שלישי) בבית ראש הישיבה הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין, בביתו, ברחוב ראב"ד בבני ברק.

קודם שהתחיל הדיון, השתתפו גם חברי הכנסת של 'דגל התורה', יו"ר המפלגה חבר הכנסת משה גפני, הכריז באופן רשמי על ריצה משותפת.

"אנחנו הולכים יחד עם אגודת ישראל בבחירות הקרובות, בגלל שהבעיה של החינוך נפתרה. הם יקבלו את המקום הראשון ברשימה ואנחנו נקבל את התפקיד הראשון, בשנים הבאות אנחנו נצטרך את הכל ללמוד מחדש בגלל שזה לא בדיוק מייצג את המצב הקיים", אמר גפני בפני חברי המועצת.

גפני מכריז: "רצים יחד עם 'אגודה'" | צפו

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, אמר לאחר דבריו של גפני: "זכינו לדבר מצוין. שמחה גדולה. אחדות. דגל התורה ואגודת ישראל רצים ביחד. דבר גדול מאוד. אחדות. זכות גדולה מאוד".

ראש הישיבה לאחר שהוכרז על אחדות | צפו

ברשימת חברי ה'מועצת' יש 14 ראשי ישיבות, כשבראשם הוותיקים, ה"ה: הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי, הגאון רבי משה הלל הירש, הגאון רבי משה יהודה שלזינגר, הגאון רבי דוד כהן.

בנוסף, יש עוד שמונה חברים שמונו בסבב המינויים האחרון בחודש כסלו תשפ"א, אז התכנסו חברי ה'מועצת' לאשר את המינויים, החברים החדשים הם: הגאון רבי שרגא שטיינמן, הגאון רבי יצחק זילברשטיין, הגאון רבי אריה לוי, הגאון רבי ברוך ויסבקר, הגאון רבי אביעזר פילץ, הגאון רבי צבי דרבקין, הגאון רבי יצחק הקר, הגאון רבי אברהם יצחק הכהן קוק והגאון רבי אליעזר יהודה פינקל.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי לא ישתתף בכינוס ה'מועצת' וזאת לאור ביקורו באנגליה וארה"ב לצורך מסעות חיזוק ואיסוף כספים, ביקור שתוכנן זמן רב מראש. גם הגאון רבי דב לנדו, שבתחילה אישר באורח היסטורי (מחמת הדם הרע שזרם לפני למעלה משלושים שנים. ח"ב) את השתתפותו בכינוס – בפעם הראשונה, אך לבסוף הכריע שלא ישתתף.

מה יקרה בכינוס ואיך זה יתנהל

הכינוס יתקיים בסלון ביתו של ראש הישיבה ובזמן הדיונים ישהו בתוך החדר רק חברי המועצת בלבד ולא תהיה אפשרות לאף אחד מבני הבית, לפוליטיקאים, או למשב"קים להיכנס לתוך הדיון.

את הדיון ינהל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, כשהוא ידבר מתוך מיקרופון מיוחד, במהלך הדיון יוצג לחברי המועצת ההסכם שהתגבש עם בעלזא (לא מדובר בהסכם שהופץ אתמול במספר מקומות, אלא בהסכם שונה לחלוטין. ח"ב) והם ידונו במשך זמן מה בפרטי הדיון וראש הישיבה ישמע את דעתו של כל אחד מחברי המועצת בדבר ההסכם המתגבש.

ל'כיכר השבת' נודע עוד, כי אמנם הוכן מראש דף אותו יקריא מנהל החיידר הירושלמי הרב אברהם פינזל בתום הכינוס, אך הדף יהיה במהלך הדיון לנגד עיניו של ראש הישיבה והוא כל העת יבצע תיקונים נדרשים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לא תתקיים הצבעה על הסכם החינוך המתגבש אך כאמור ראש הישיבה ישמע את דעתו של כל חבר וינסה להתחשב בדעה של כולם, אך בסופו של דבר, ראש הישיבה יהיה זה שייקבע את מסקנות הכינוס – אותם יקריא מזכיר המועצת בתום הכינוס, כולל הרשימה הבאה של 'דגל' לכנסת, שם, כך נודע ל'כיכר השבת', לא יהיו שינויים.

ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי יצחק הקר מגיע לכינוס
ראש ישיבת גרודנא, הגאון רבי יצחק הקר מגיע לכינוס
גפני מגיע לכינוס
פינדרוס מגיע לכינוס
ראש ישיבת הנגב הגאון רבי אריה לוי מגיע לכינוס
ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן מגיע לכינוס
ראש ישיבת חברון הגאון רבי דוד כהן מגיע לכינוס
ראש ישיבת תפרח הגאון רבי אביעזר פילץ מגיע לכינוס
ראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך ויסבקר מגיע לכינוס

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר