ההיתקלות בג'למה, דקה אחר דקה

23:39: תצפיתניות זיהו חשודים | 02:15: המחבלים פותחים באש וקצין נהרג

קצין צה"ל נהרג הלילה במהלך חילופי אש עם מחבלים, סמוך למעבר ג'למה שליד ג'נין | התקרית החלה בשעה 23:39 כשתצפיתניות מזהות שני חשודים | שעתיים וחצי אחרי, הכוחות לא מזהים שהמחבלים חמושים - ואלו פותחים באש מדויקת ממנה נהרג קצין צה"ל | הלוחמים מסתערים, יורים ומחסלים את שני המחבלים (צבא)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)

קצין צה"ל נהרג הלילה (רביעי) במהלך חילופי אש עם מחבלים, סמוך למעבר ג'למה שליד ג'נין, כך הותר הבוקר לפרסום.

האירוע הקשה החל בשעה 23:39, אז תצפיתניות של החטיבה המרחבית מנשה זיהו שני חשודים שוכבים במרחק 15 מטרים מגדר התפר, סמוך למעבר ג'למה והקפיצו כוחות לנקודה.

בשעה 01:20 בלילה, הלוחמים שהוקפצו ירו באוויר וכוח של סיירת נח"ל, נכנס מהכפר ג'למה, לאגף את המחבלים ולהגיע אליהם מאחור, מתוך השטח הפלסטיני.

הכוח של סיירת נח"ל הגיע לשתי הדמויות בזחילה ועד לשלב הזה - טרם זיהו הלוחמים כי המחבלים חמושים בנשק ולכן לא פתחו לעברם באש.

בשעה 02:15 הייתה היתקלות בין הלוחמים והמחבלים כשהכוח פתח בנוהל מעצר חשוד, והמחבלים פתחו באש מדוייקת, ממנה נפגע הקצין שנהרג.

הלוחמים הסתערו וחיסלו את שני המחבלים שהיו חמושים ברובה קרלו ונשק אוטומטי מאולתר.

הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי הגיב לאירוע הקשה ואמר: "לצערי אתמול בלילה איבדנו קצין צה"ל בפעילות מבצעית נגד פעילי טרור פלסטינים. אני משתתף בצער המשפחה ובת זוגתו של הקצין, מחזק ומחבק אותם".

הרמטכ"ל: "איבדנו קצין צה"ל בפעילות מבצעית" (צילום: דובר צה"ל)

מפקד אוגדת איו"ש תא"ל אבי בלוט אמר הבוקר כי "נמנע פיגוע, שייתכן שהוא תוכנן נגד סיור של צה"ל או עמדה על קו התפר. קבלנו תזכורת כמה ההחלטה על החזקת התפר היתה חשובה וקריטית לצד סיכול מחבלים בעומק, האירוע מהווה תזכורת שצה"ל מהווה השכפ"ץ של ישראל. כל הלוחמים באירוע הסתערו וחתרו למגע עם המחבלים".

שני המחבלים שחוסלו הם אחמד איימן אברהים עאבד בן 21, ועבד אלרחמן האני עאבדו תשבי הכפר כפרדאן הסמוך לג'נין, אחד מהם הוא איש מנגנוני הביטחון הפלסטינים. גדודי חללי אל-אקצא לקחו אחריות על הירי של המחבלים.

כעת, בודקים בצה"ל ובשב"כ, האם המחבלים הללו משתייכים לחולייה שפתחה אתמול באש לעבר כלי הנדסי במעבר ג'למה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר