לאחר הקרע הפנימי

ב'יהדות התורה' חוששים לאבד את המנדט השביעי: "מחיר שאלת הפיצול"

רשימת 'יהדות התורה' תוגש היום לוועדת הבחירות של הכנסת, רשימה מאוחדת של 'דגל' ו'אגודה' בראשה יעמוד יצחק גולדקנופף • בכירים במפלגה: "עלולים לאבד את המנדט השביעי ויחפשו את האשם" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: פלאש 90)

ב'יהדות התורה' חוששים לאבד את המנדט השביעי למרות שלאחר הגידול הטבעי המפלגה צריכה לעמוד לפחות על שמונה מנדטים. לדברי בכירים במפלגה, שאלת הפיצול בחודש האחרון פגעה בה קשות.

"במשך חודש היינו תחת מתקפה הדדית", אומר בכיר ב'יהדות התורה': "מי שחושב שלא תהיה לזה השפעה - טועה ובגדול. אנחנו עלולים לאבד את המנדט השביעי, יהיה קשה מאוד לשמר על הכוח שלנו".

לדבריו: "הדרך בה בחרו ב'דגל' להציג את המתווה שהושג כ'ניצחון' על חסידות בעלזא יוביל למצב שבו הרבה מהחסידים פשוט לא יגיעו לקלפי. לצד אלו יש את הצעירים שהולכים לבן גביר והחרדים העובדים המאוכזבים שלא יצביעו למפלגה חרדית. במצב הנוכחי אנחנו רחוקים מהמנדט השביעי".

יצחק גולדקנופף בריאיון בוועידת 'כיכר השבת'

גורם ב'אגודת ישראל' הוסיף וטען: "המאבק של השבועיים האחרונים צפוי לפגוע במפלגה, בטח הדרך. התרענו בזמן אמת. אנחנו צפויים לאבד את המנדט השביעי. אם חלילה זה יקרה, גפני וחבריו יאשימו את גולדקנופף העומד בראש. הם מכינים את הקרקע מעכשיו, מאוד צפויים".

כזכור, בבחירות האחרונות לכנסת ה-24, שנה לאחר הבחירות לכנסת ה-23, 'יהדות התורה' איבדה למעלה מ-25 אלף מצביעים שלא הגיעו לקלפי. כעת החשש לאבד אלפי קולות נוספים שיובילו לאיבוד המנדט השביעי של המפלגה האשכנזית חרדית.

יצוין כי בחודש האחרון, בשיחות שקיים עם ראשי 'יהדות התורה', התריע ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו: "גם אם תרוצו יחד, עצם העיסוק בפילוג יפגע בכם קשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר