ראיון באולפן

רב צבא אוקראינה: "נפרסה מערכת הגנה נוספת, אפשר לטוס לאומן בראש השנה"

ההתמודדות של החיילים היהודים בצבא; השבת בחזית הלחימה; אזהרת המסע שלא לטוס לאומן בראש השנה; אלפי החסידים שיגיעו בכל זאת ומערכת היירוט באומן • הרב הלל כהן, רב צבא אוקראינה, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי )

אומן ראש השנה: כעשרה ימים לפני ראש השנה, התארח הרב הלל כהן, רב צבא אוקראינה, באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לעליה ההמונית הצפויה לציון רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן שבאוקראינה. הרב כהן הסביר מדוע לטעמו לא מדובר בסכנה, אך הדגיש כי יש למלא אחר ההוראות של הצבא המקומי. צפו בריאיון המלא.

תחילה התייחס ליהודים המשרתים בצבא אוקראינה: "יש כאלף חיילים יהודים, אני בקשר עם מאות. כל יום אנחנו מקבלים עוד טלפונים שרוצים תפילין, עזרה. אני פוגש אותם כל הזמן, לפני שבועיים עשינו שבת ממש ממש בחזית הלחימה, עם שלושים חיילים יהודים".

באשר לעליית החסידים לאומן ראש השנה, מספר הרב הלל כהן: "בחודשיים הראשונים כששאלו אותי אם לטוס לאומן, הדעה שלי הייתה נחרצת שמדובר בסכנה. אבל כשאנחנו רואים את דפוס הפעולה בשבעה חודשים האחרונים, לאור כל הניתוחים - דעתי השתנתה לגבי אומן שאפשר לטוס לאומן אבל יש רשימה של הוראות".

הרב הלל כהן בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

לדבריו: "ראשית אני חייב לבשר בשורה טובה, הביאו מערכת נוספת ליירוט טילים לאומן. אגב, עד היום באומן - מתחילת המלחמה - מערכת היירוט היא מהטובות באוקראינה בגלל שדה התעופה הצבאי".

"אנחנו צריכים להתפלל שמבצע אומן ראש השנה יעבור בשלום. הבעיה היא לא הרוסים,מספיק איזה אוקראיני פרובוקטור יזרוק משהו.. יש פה המון סיכונים. האדם שמגיע צריך לדעת שהוא בא על אחריותו בלבד, ויש אין סוף סיכונים. פעולת טרור, אוקראיני שיירה טיל כדי לעורר פרוקבוציה, שונאי ישראל", הוסיף כהן.

לדבריו: "הוסיפו אין ספור אמצעי הגנה, הביאו יחידה מיוחדת ללוחמה בטרור, עברה אמון במיוחד לאומן, הולכים להיות מכשירים לבדיקת מזוודות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר