דור העתיד שלנו

זר לא יבין זאת: כשילדי בני ברק הצטופפו להתברך מחברי המועצת

בשביל הילדים הללו - אלו 20 דקות קריטיות של מרוץ נגד הזמן, בניסיון לתפוס כל ראש ישיבה שמגיע, ולקבל את ברכתו | חיים גולדברג בתיעוד נדיר ומרגש מחצר ביתו של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בבני ברק, בו התכנסו חברי מועצת גדולי התורה וילדי בני ברק... (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יום שלישי, שעות אחר-הצהריים, בעיר בני ברק, עיר התורה והחסידות. עוד יום שגרתי בעיר החרדית מגיע לשיאו. הילדים מתרוצצים בגינות המשחקים, מנצלים את הזמן עד לארוחת הערב, למגר את שארית הכוח שעוד נותרה בהם לקראת שנת הלילה, בדרך ליום חדש.

למגזין המלא - הקליקו כאן

באותו זמן, רחוב ראב"ד בעיר בני ברק, רוחש דרמה ושוקק חיים בצורה חריגה, סביב בית מספר 17, הבית הגדול בו מתגורר ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, מנהיגה הרוחני של תנועת 'דגל התורה'. אל המקום צפויים להגיע בזמן הקרוב חברי מועצת גדולי התורה, לדון בכובד ראש, באחדות עם 'אגודת ישראל' ובסדר רשימת המפגלה לכנסת, לקראת הבחירות.

את בואם של גדולי ראשי הישיבות אל המקום, יחד, בזה אחר זמן, מנצלים עשרות ילדים בני ברקים. הם מצטופפים יחד, עוקבים בסקרנות אחר כל רכב שמתקרב לאזור.

וכך, עשרות ילדים, מרביתם כאלה שזנחו את הגינה או הכדור לטוב רגעי ההוד שיחקקו בלבם, חלקם, אלו הגדולים יותר, כאלו שרק עושים את דרכם מהחיידר אל הבית, עצרו גם הם ליד הבית, לצפות בחברי המועצת עושים את דרכם לבית ראש הישיבה.

בשביל הילדים הרכים הללו, אלו 20 דקות קריטיות של מרוץ נגד הזמן, בניסיון לתפוס כל ראש ישיבה שמגיע, ולקבל את ברכתו, לגדול בתורה וביראה.

מיד כשהם מזהים שרכבם של גדולי התורה נכנס אל הרחוב, הילדים מתכוננים, נעמדים דרוכים, בשקט. ברגע שהרב יוצא מהרכב, הם קופצים לעברו, לוחצים את ידו וכל אחד מבקש ברכה.

זהו מחזה מדהים שקשה לתאר אותו במילים, רק בתמונות. בהתחשב בכך שתמונה אחת שווה אלף מילים, כידוע.

הילדים רצים בין הכניסה הקידמית של הבניין לכניסה האחורית, כדי להספיק את כל הרבנים, גם אלו שכולים מכאן וגם אלו שבאים משם. חלקם, מיד אחרי הברכה, שולפים מצלמה ומצלמים את הרבנים. זיכרון לעד.

כשהכינוס מתחיל, עם בואם של מרבית חברי המועצת, הילדים יוצאים להפסקה. תופסים מנוחה, ממתינים בציפייה ליציאתם של הרבנים. אלו שלא הצליחו להתברך בכניסת הרבנים, ממתינים בדריכות לשעת היציאה, בניסיון לקבל אז את הברכה הנחשקת.

בימים שאחרי הכינוס ההיסטורי, הילדים עסוקים, בינם לבין עצמם בשאלות גורליות: כמה רבנים ראית ומכמה הצלחת לקבל ברכה.

כצלם שעמד מהצד, הדהים אותי לראות את הרבנים, חלקם מבוגרים יותר ומבוגרים פחות, נותנים יחס אישי לכל ילד וילד. אחרי הכל, זהו דור העתיד שלנו. אשרינו.

צפו בתמונות:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר