פרסום ראשון

ההסכם הסופי בין בעלזא ל'דגל' נחתם; "אף אחד לא יפעל מול משרד החינוך"

לאחר חודש שלם של דיונים ובצל החשש מפילוג, נחתם ההסכם של 'דגל' וחסידות בעלזא. עיקר השינוי מההסכם שפורסם בימים האחרונים, הוא בכך שבעלזא לא יוכלו להצטרף לממ"ח, גם אם לא תקום ממשלת ימין-חרדים | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין והרבי מבעלזא (צילום: שלומי כהן ואהרון קרון / פלאש 90)

מיד לאחר כינוס מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ולאחר שחברי המועצת אישרו את ההסכם, ההסכם עם חסידות בעלזא על מתווה החינוך נחתם, וכעת הוא מתפרסם בפעם הראשונה.

הסעגה הגדולה שלוותה בחשש של היפרדות 'דגל' ו'אגודה' - בשל חוסר הסכמה על ענייני החינוך, באה בחסדי שמים לסיומה, כאשר הצדדים חתמו על הסכם שמחייב את חסידות בעלזא לא להצטרף למתווים של משרד החינוך.

כזכור, ביום שלישי האחרון, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', נערכה ישיבת המועצת של דגל התורה, שם, חברי המועצת עברו על סעיפי ההסכם וערכו שינויים, ולאחר מכן אישרו אותו - לאחר עיונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, היום כאמור פרטי ההסכם נחשפים לראשונה.

ההסכם המלא

1.כל חברי הכנסת של יהדות התורה מתחייבים כי לא יכנסו לקואליציה ללא הסדר של תקצוב תלמודי התורה, מוסדות הפטור ומוסדות המוכש"ר. לענין מוסדות כאמור שתקציבם מחושב באחוזים מתקציב החינוך הכללי, יובאו בחישוב המאה אחוז ממנו נגזר התקציב, כלל התשלומים המשולמים על ידי משרד החינוך למוסדות החינוך הכללי. לדוגמא מוסדות הפטור יתוקצבו ב- 55% מכלל התשלומים המשולמים על ידי משרד החינוך למוסדות החינוך הכללי ולא מחלקם כפי שנעשה כיום.

2. מדובר בפתרון מוסכם על כל חברי סיעת יהדות התורה לתקצוב תלמודי התורה, ואנו בטוחים כי בעזרת ה' יוסדר במו"מ הקואליציוני. ואולם כדי לתת תוקף להתחייבות זו אם חייו ההסדר האמור לא יאושר בתקציב המדינה הקרוב, מתחייבת סיעת יהדות התורה בכל הדרכים העומדים לרשותה, למצוא פתרון תקציבי לשנה"ל תשפ"ד לתלמודי התורה של בעלזא השווה לתקציב המתווה האמור בסעיף 1 לענין מוסדות הפטור או המוכש"ר, או לחילופין הכנסת תלמידי חסידי בעלזא באחד מהערים שיבחרו על ידי בעלזא, חוץ לירושלים או בב"ב, לחינוך עצמאי לשנה"ל תשפ"ד. ומקובל על כולם שלא ישונה מתכנית הלימודים הקיים אצלם כיום.

3. הסכם זה, הוא בכפוף לכך שבעזרת ה' תוקם קואליציה שיהדות התורה חברה בה.

4. לאור הסכם זה, מוסכם כי אף אחד לא יפעל בכל דרך שהיא מול משרד החינוך לקידום התכנית שיצאה לאור ע"י משרד החינוך ועומדת כעת על הפרק. אנו בטוחים כי בכוחות משותפים נצליח להביא בסיעתא דשמיא להקמת ממשלה וקואליציה שתפעל חברי הכנסת של יהדות התורה מצהירים, כי גם במידה ולא תוקם קואליציה שיהדות התורה חברה בה, יפעלו להסדת נושא תקצוב תלמודי התורה בכל כוחם.

פרטי ההסכם

כאמור ההסכם נחתם ביום שלישי, רגע לפני שב'אגודת ישראל' החלו לנהל משא ומתן עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בשיתוף ח"כ חיים ביטון, בכדי לנסות ולצרף את מוסדות החינוך של בעלזא לרשת 'בני יוסף'.

בתחילה נרשמה התנגדות בש"ס, אך ביום שישי החלה התקדמות בשיחות ולדברי מעורבים במו"מ, הצדדים שכרו את עורך הדין אורי קידר - שותפו של עו"ד אבי בלום - בכדי לנסות ולהתגבר על הקשיים המשפטיים שיש בצירוף 'בעלזא' ל'בני יוסף'. בין הקשיים: הדרישה המשפטית להעביר את כל המבנים של בעלזא לרשת 'בני יוסף'.

גורם בחסידות אמר בתחילת השבוע בשיחה עם 'כיכר השבת': "במצב הנוכחי קשה להגיע להסכם עם 'דגל התורה', כמעט בלתי אפשרי. אנחנו דוהרים לקראת ריצה עצמאית של הסיעות החרדיות. הפתרון היחיד שכרגע נראה כריאלי הוא ההצטרפות ל'בני יוסף', לא ברור עד מה זה מעשי טכנית, אבל אנחנו עושים את ההשתדלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר