בחירות האמצע בארה"ב

הנתון המדהים של דונלד טראמפ: ניצח בפריימריז ב-92% מהאיזורים

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מגיע להישג גדול בתוך המפלגה הרפובליקנית כש-92% מהמועמדים בהם תמך נבחרו לייצאת את המפלגה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

בחירות האמצע בארצות הברית: נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ בהישג בתוך מפלגתו המפלגה הרפובליקנית, זאת במסגרת הפריימריז בתוך המפלגה לקראת בחירות האמצע שיתקיימו בעוד כחודשיים.

כמוקבל בשיטה האמריקנית, ובדומה לשיטת הבחירות לנשיאות, כל אדם המעוניין לייצג את המחוז שלו או להפוך למושל, צריך לנצח את הפריימריז במפלגתו, וכשינצח - יתמודד מול המועמד שניצח במפלגה המתחרה.

נשיא ארצות הברית לשעבר טראמפ ממשיך לבסס את מעמדו בתוך המפלגה הרפובליקנית, זאת אחרי שמועמדים רבים שתמך בהם ניצחו את המתחרים, בראשם ליז צ'ייני, שהתנגדה לטראמפ מתוך המפלגה הספידה למועמד המתחרה שנתמך על ידי הנשיא לשעבר.

על פי נתוני אתר החדשות הבריטי BBC עולה כי ב-92 אחוזים מהמקרים בהם טראמפ תמך במועמדים, ניצחו המועמדים של הנשיא טראמפ - שיתמודדו מול מועמדי המפלגה הדמוקרטית המתחרה במדינות ארצות הברית.

הדבר קורה בניגוד למה שקורה בדרך כלל עם נשיאים לשעבר שלאחר הדחתם או פרישתם לוקחים צעד לאחור.

יחד עם זאת, וכפי שצויין בפודקאסט 'גולבליזציה' לפני כשבוע וחצי, נראה כי הדבר עשוי להסב נזק למפלגה הרפובליקנית, שכן מצביעים שסולדים מטראמפ אך גם אנשי ימין - עשויים להצביע למועמד הדמוקרטי, ובניגוד למתרחש בדרך כלל, ביידן יוכל לשמור באורח נס את הרוב בקונגרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר