המלחמה באוקראינה

זלנסקי מאשים את רוסיה שוב בטבח בכמה ערים באוקראינה

שוב טבח רוסי באוקראינים? במהלך הנאום של נשיא אוקראינה זלנסקי רמז הנשיא לאפשרות שהתקיים אירוע קשה ביישובים שונים במחוז חרקיב (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אחד הקברים שנמצאו (צילום: צבא אוקראינה)

שוב טבח רוסי באוקראינים? במהלך הנאום הלילי של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמש (חמישי) רמז הנשיא לאפשרות שהתקיים אירוע קשה ביישובים שונים במחוז חרקיב.

"קברי אחים המוניים אותרו באיזיום", התייחס זלנסקי למצב בעיר שנכבשה מחדש במחוז חרקיב.

"מחר נאמת ונבדוק עוד מידע על המתרחש באיזור" הוסיף הנשיא האוקראיני זאת אחרי שמוקדם יותר השבוע הגיעו עדויות שונות על עינויים בימי הכיבוש הרוסי באיזור.

"מחר יהיו באיזיום עיתונאים אוקראינים ובינלאומיים. אנחנו רוצים שהעולם יידע מה באמת קורה ולמה הוביל הכיבוש הרוסי", הוסיף הנשיא זלנסקי ורמז לאפשרות שהתקיים במקום טבח: "בוצ׳ה, מריופול, ועכשיו גם למרבה הצער גם חרקיב."

עוד אמר: "רוסיה משאירה את המוות בכל מקום והיא צריכה לשאת באחריות לכל זה. העולם חייב להטיל את האחריות למצב על רוסיה ואת האחריות למלחמה הזו".

הדברים באים לאחר שמוקדם יותר השבוע הגיעו עדויות מהאיזור של אזרחים שטוענים כי נחטפו ועונו על ידי הרוסים.
כך למשל ארטיום, תושב העיר בלקלייה ששוחררה לפני פחות משבוע, סיפר כי אחרי שנתפס עם תמונה של אחיו הלבוש במדי צבא אוקראינה - נעצר ונחטף.

"כשהגענו למקום יכולתי לשמוע את צרחות הכאב והאימה מתאי מעצר אחרים", העיד לרשת BBC. "הכובשים (הרוסים צ"ב) רצו שכולנו נשמע את הצרחות ונפחד, אז הם כיבו את כל מערכת המיזוג והאוורור כדי שנשמע בבירור את צרחות האימה".

עוד סיפר: "הם עשו את זה בכוונה, כדי שכולם ישמעו את ההלם מהחשמל, הם עשו את זה בכל יום או יומיים - גם לנשים".

"עשו את זה גם לי. הם חייבו אותי להחזיק שני חוטי חשמל והתחילו לשאול שאלות, ככל שעניתי אמרו שאני משקר והגבירו את המתח החשמלי" העיד. "הם אמרו שאם אעזוב את חוטי החשמל אני גמור".

שוטרים אוקראינים העידו, כי הרוסים נעלו בחדר המיועד לשני עצורים שמונה עצורים. שוטר העיד: "תושבי האזור פחדו לעבור ליד התחנה שהרוסים לא יחטפו אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר