"העיקר שהגוש ישיג 61"

אריה דרעי הכריע: לא לנהל מלחמה נגד זליגת הקולות לאיתמר בן גביר

יו"ר ש"ס אריה דרעי קיבל החלטה שלא לנהל מאבקים מול ח"כ איתמר בן גביר והקולות הנודדים אליו: "שהגוש ישיג 61, זו המטרה. לא משנה אם נקבל 9 או 10 מנדטים" • ב'יהדות התורה' יצאו למאבק נגד זליגת הקולות, בן גביר תקף: "משדרים לחץ תמוה ובלתי מובן" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ובן גביר בכנסת (צילום: דוברות)

43 ימים לבחירות 2022, ובזמן שב'יהדות התורה' מנהלים מאבק נגד נדידת הקולות לעבר 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, יו"ר ש"ס אריה דרעי הכריע - לאחר התלבטות ארוכה בצמרת המפלגה - כי אין לנהל נגדם מלחמה, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בחודשיים האחרונים עסוקים במפלגות החרדיות בשאלה כיצד נכון להתמודד מול מצביעים חרדים שעל פי הסקרים צפויים להצביע לח"כ איתמר בן גביר. ב'יהדות התורה' החליטו לצאת למאבק נגד מעבר הקולות ומדגישים את העובדה שבן גביר עולה להר הבית ולדבריהם מעורר פרובוקציות מיותרות.

רק בחודש שעבר, בריאיון ל'כיכר השבת', תקף יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני את ח"כ בן גביר ואמר: "איתמר בן גביר - אדם שמצית אש מיותרת שלא מועילה שום דבר, דבר ילדותי שעושה נזק. לא חושב שהוא יביא קול אחד מיהדות התורה". כך גם בכירים אחרים ב'יהדות התורה' יוצאים בשבועות האחרונים במתקפה נגד בן גביר.

גפני: בן גביר מצית אש מיותרת

בן גביר עצמו התבטא בסוף השבוע: "ראשי יהדות התורה משדרים לחץ תמוה ובלתי מובן. הפופולריות שלי ושל חבריי בעוצמה יהודית ובציונות הדתית בציבור, ובפרט בציבור החרדי, לא צריכה להדאיג את חבריי ביהדות התורה, אלא להפך, להרגיע אותם: לכולנו יש בסופו של דבר מטרה משותפת להקים ממשלת ימין שתחזק ותשמור על הזהות היהודית של המדינה, ותדאג לעולם התורה".

מנגד, כאמור, יו"ר ש"ס דרעי קיבל החלטה שלא לנהל מאבק נגד זליגת הקולות לבן גביר: "המטרה היא שהגוש ישיג 61, לא משנה כמה מנדטים נקבל, תשעה או עשרה, זה פחות רלוונטי".

דרעי הפתיע, בשיחות במטה הבחירות, והוסיף: "אם יש מצביע מאוכזב שאי אפשר לשכנע אותו להצביע ש"ס אז צריך לשכנע אותו שיצביע ל'יהדות התורה' ואפילו לבן גביר".

דרעי: מחבב את בן גביר

כזכור, במהלך ריאון בוועידת 'כיכר השבת' בשבוע שעבר, נשאל דרעי על זליגת הקולות לבן גביר ואמר: "אני לא חושש, אם אין לך סחורה להציע - תחשוש. אני מאחל לאיתמר, לנתניהו וליהדות התורה בהצלחה.

"אני מבטיח לך שאריה דרעי נשאר אותו אריה דרעי, כנראה שמישהו אחר השתנה. אני מחבב אותו. עבדנו כל השנה באופוזיציה, עבדנו יפה מאוד".

בשיחות עם פעילי המפלגה הדגיש דרעי: "אני לא הולך לתקוף את בן גביר, זה לא הזמן לסכסך בתוך גוש הימין. אני אכן רוצה ש"ס חזקה, אבל מה שיכול לסכן את הגוש זה ירי בתוך הנגמ"ש, כך ששלמות הגוש חשובה יותר".

דרעי העריך: "אני מכיר את המצביעים החרדים. אין אפשר להסתיר את האהדה שבן גביר זוכה לה, אבל מרחק עצום יש בין אהדה ברחוב להצבעה בקלפי כך שאני לא מעריך שיהיו הרבה מצביעים חרדים שיילכו לבן גביר".

יו"ר ש"ס נשאל על האפשרות שבן גביר ימונה לשר בממשלת ימין חרדים ואמר: "מה זאת אומרת? איתמר חלק מהגוש שלנו. אם לפיד ובנט הלכו עם מנסור עברת והסכימו ללכת אפילו עם 'המשותפת', למה אנחנו צריכים להתנצל על מינוי בן גביר לשר, הוא לא יותר "גרוע" מהם, מה זאת הצביעות הזאת? הוא יכהן כשר ולא צריך להתנצל על זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר