בתום מאבק משפטי

משפחת המחבל מארמון הנציב תגורש מהארץ

בתום מאבק ממושך של משפחת חג׳אג׳ שבתם שיר נרצח בפיגוע בארמון הנציב, העררים נדחו - בית הדין לעררים מאפשר למדינה לגרש את משפחת המחבל (ארץ)

זירת הפיגוע. בקטן: הנרצחים - שיר חג'אג', יעל יקותיאל, שירה צור וארז אורבך הי"ד (צילום: שלומי כהן, פלאש 90 ומתוך פייסבוק)

לאחר מאבק משפטי ממושך בהובלת משפחת חג׳אג׳, החליט הבוקר (שלישי) בית הדין לעררים בירושלים לדחות את בקשת בני משפחת קונבר, קרוביו של פאדי קונבר, המחבל אשר ביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב בו נרצחו ארבעה חיילים בשנת 2017. מדובר בתקדים משפטי חשוב המאפשר לבטל אישורי שהייה לצורכי הרתעה.

כזכור, שר הפנים דאז דרעי החליט לשלול את אישורי השהייה של בני משפחת המחבל, לאחר שהביעו שמחה על ביצוע הפיגוע, בו נפלו ונרצחו סגן שיר חגאג, סגן יעל יקותיאל, סגן משנה ארז אורבך וסגן משנה שירה צור הי"ד. על החלטה זו של שר הפנים הגישו בני משפחת המחבל את הערר, אותו כאמור דחה היום בית הדין.

עימות בין משפחת חג'אג' למשפחת המחבל (עוצמה יהודית)

בפסק הדין התקדימי קובע הדיין אילן חלבגה, כי לשר הפנים נתונה הסמכות לשלול הליך של איחוד משפחות משיקולי הרתעה גם במסגרת הוראת שעה: ״סבורני כי בענייננו מוביל האיזון בין כלל השיקולים למסקנה, לפיה סעיף 11(א)(2)לחוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים הסמכות לשלול הליך של איחוד משפחות משיקולי הרתעה".

לאחר שלושה סיבובים של דיונים, תוכל כעת המדינה לגרש לגרש את בני משפחת המחבל. את משפ]חת חג'אג' ליוו בהליך פורום 'בוחרים בחיים' ותנועת 'אם תרצו".

מירב והרצל חג׳אג׳, הוריה של סגן שיר חג׳אג׳ הי"ד, אמרו בתגובה לפסק הדין: "מהשפחה של המחבל התעסקה עם המשפחה הלא נכונה. הדם של שיר הוא לא הפקר והבטחנו שלא לשתוק עד שנעיף את כל בני משפחת המחבל מישראל. נמשיך לרדוף אותם עד חורמה והם ישלמו על החגיגות שהם עשו לאחר ששיר שלנו נרצחה.

מהכפר ג׳באל מוכבר יצאו מאות מחבלים, ועכשיו כל הכפר יידע שמשפחתו של מחבל שייצא מהכפר יגורשו מישראל, לא יקבלו זכויות ולא יקבלו מכל ההטבות שלנו. זה כשלעצמו יגביר את ההרתעה וימנע את המחבל הבא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר