משרד החקלאות מתריע

צפי למחסור בעופות טריים אחרי ראש השנה וסוכות

במהלך חגי תשרי יש מחסור בימי עבודה - בשל תקופת החגים. על פי משרד החקלאות, השנה לא צפוי מחסור בבשר, דגים וירקות טריים, אך בבשר עוף כן צפוי להיות מחסור קל (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
עופות טריים במשחטה | ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

משרד החקלאות נערך לקראת חגי תשרי - שיחולו מראש השנה, כחלק מההערכות, מקיים המשרד הערכת מצב הסוקרת את כלל ענפי המזון הטרי בישראל. מניתוח של נתוני התוצרת הטרייה, מעריכים במשרד החקלאות, כי אין צפי למחסור בתוצרת חקלאית טרייה

יחד עם זאת, לנוכח מחסור בימי עבודה במהלך חודש ספטמבר, במהלך חגי תשרי, יתכן ויהיה מחסור זמני בעופות טריים, לאחר ראש השנה, אך לא יהיה מחסור בעופות קפואים.

מניתוח של נתוני התוצרת הטרייה, מעריכים במשרד החקלאות, כי אין צפי למחסור בתוצרת חקלאית טרייה – אשר כוללת בשר בקר, ביצים, מוצרי חלב, ירקות ופירות ודגים. בבשר עוף טרי צופים במשרד מחסור קל לאחר ראש השנה ולאחר סוכות.

על פי הערכת המשרד, מחסור זמני בבשר עוף טרי יחול לאחר ראש השנה, כמו גם לאחר חג הסוכות, כיוון שימי החג חלים השנה מיד אחרי יום השבת, דבר הגורם לרצף של ימים בהם לא מתקיימת עבודה במשחטות, וכתוצאה מכך תשפיע על היצע העוף הטרי. במשרד מדגישים כי בשר עוף קפוא יש בשפע.

בענף הביצים, כמידי שנה יש ביקוש מוגבר, עם זאת לא צפוי מחסור לקראת חגי תשרי, ונכון לרגע זה אין שינוי בכמות המכסות לייבוא ביצים, והצפי הוא שהייצור המקומי יענה על הביקוש. במקרה הצורך משרד החקלאות יאשר יבוא ביצים בפטור ממכס.

"משרד החקלאות ממשיך לעקוב אחר השינויים בשוק ויעדכן את הציבור ככל שיידרש", נמסר ממשרד החקלאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר