אחרי נשיא איראן

ביידן במתקפה נגד רוסיה: "חיפשה סכסוך, הפרה בלי בושה את אמנת האו"ם"

בצל המלחמה באוקראינה נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התבטא באו"ם כי "רוסיה חיפשה סכסוך" ושהמלחמה היא "הפרה בלי בושה של אמנת האו"ם" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביידן בנאומו באו"ם, היום (צילום: מסך, הבית הלב)

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא היום (רביעי) דברים בעצרת הכללית של האו"ם והתייחס לישראל. הוא תקף בין היתר גם את המלחמה באוקראינה ואמר כי בהחלטתו של פוטין לפלוש אליה "הפר בלי בושה את אמנת האו"ם".

ביידן אמר כי המלחמה באירופה "עוסקת בביטול זכותה של אוקראינה להתקיים כמדינה כעם". עוד אמר ש"עם החלטתו של פוטין לפלוש לאוקראינה, הוא הפר בלי בושה את אמנת האו"ם".

הוא קרא לעולם "לראות את המעשים המקוממים האלה כפי שהם", והוסיף כי "אף אחד מלבד רוסיה לא חיפש סכסוך". עוד אמר כי "אין מדינה שמשתמשת באנרגיה כנשק, אבל רוסיה כן".

נשיא ארצות הברית גם התייחס לישראל ואמר ש"ארצות הברית מחויבת באופן מלא לביטחון ישראל ותומכת בפתרון שתי המדינות".

לדברי ביידן, "פתרון שתי המדינות באמצעות משא ומתן נותרה הדרך הטובה ביותר להבטיח את ביטחונה ושגשוגה של ישראל ולתת לפלסטינים מדינה, כך ששני העמים ייהנו מאותה המידה של חופש וכבוד".

בין היתר עסק בדבריו גם במשבר האקלים העולמי ואמר כי "אין לנו הרבה זמן להילחם במשבר האקלים". עוד הוסיף: "אנחנו רואים את המצב בפקיסטן (ההצפות צ"ב), אנשים טובעים מהצפות, זהו מחיר האנושי מההתחממות הגלובאלית".

ביידן נשא דברים פרק זמן לאחר נאומו של נשיא איראן איברהים ראיסי. במהלך נאומו אמר ראיסי כי טהראן דורשת להעמיד לדין את כלל המעורבים בחיסול, כולל נשיא ארצות הברית דאז, דונלד טראמפ. עוד אמר ראיסי כי "ארצות הברית רמסה את הסכם הגרעין", וטען כי למרות הדיווחים, טהראן רצינית בנוגע לחתימה על הסכם גרעין חדש.

בהמשך התייחס ראיסי למותה של האזרחית ממדינתו שנרצחה במהלך מעצרה כי לא עטתה חיג'אב ואמר כי המערב לוקה ב"מוסר כפול" בכל הקשור לזכויות נשים.

ברגע שעלה נשיא איראן לנאום, יצא במחאה שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן מהאולם במחאה ואמר כי "זהו שפל מוסרי חדש של האו״ם. רוצח המונים שמכחיש את השואה, מקבל את במת האו"ם כדי להפיץ את שנאתו הבזויה. כל שגריר שנשאר באולם להקשיב לו – צריך להתבייש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר