"משחק מכור"

מחר - דיון על פסילת מפלגת בל"ד. איך יצביעו סיעות הימין?

בצל הפיצול בסיעות הערביות שעלול להכריע את מערכת הבחירות, נציגי סיעות הימין לא מתכוונים להצביע על פסילת בל"ד. כך הם מתרצים (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סיעת בל"ד (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בוועדת הבחירות המרכזית יתקיים מחר (חמישי) הדיון על פסילת המפלגות הערביות. לפי הדיווח ב'סרוגים' נציגי סיעות הימין לא מתכוונים להצביע בסוגיה ובכך דה פקטו להעניק הכשר לבל"ד ורע"מ להתמודד לכנסת.

גורמים במפלגות הימין אמרו לסרוגים שככל הנראה הם לא ישתתפו בהצבעה במליאת הוועדה, שמורכבת מנציגי הסיעות בכנסת היוצאת.

לדבריהם "המטרה היא להלך בין הטיפות כדי לא להעיר את השטח של המגזר הערבי, שעלול להעלות את אחוזי ההצבעה שנמצאים עכשיו בשפל". ההנחה היא שדיון בנושא והצבעה נגד ריצה שלהם, רק ידליק את המצביעים שירגישו "נרדפים".

גם ח"כ איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, התייחס באולפן סרוגים לנושא וטען שלראשונה לא יבקש להביא לפסילה כי ממילא זה "משחק מכור" לשיטתו: "בסוף זה מגיע לביהמ"ש העליון והוא פעם אחר פעם מכשיר אותם".

בבל"ד חגגו בסוף השבוע את כישלונו של איווט ליברמן לפסול רק את יו"ר המפלגה. "כישלון הניסיון להשתיק את הקול הפוליטי העקרוני של סמי אבו שחאדה ובל"ד ע"ח ליברמן הגזען - אדריכל הממשלה של לפיד, מוכיח שבל"ד כמפלגה לאומית ודמוקרטית הינה מפלגה חזקה ויציבה וזרם מרכזי בחברה הערבית שאין אפשרות להעלים אותו לא ע"י תרגילים פוליטיים מסרחים ולא באמצעות פסילות".

לסיום הוסיפו במפלגה שכאמור לא עוברת בסקרים את אחוז החסימה, כי "בל"ד כן יכולה, ותהיה הפתעת הבחירות".

בהודעה מטעם מפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית הסבירו לפני מספר ימים מדוע לא ביקשו את פסילת בל"ג: "סעיף 7א לחוק יסוד: הכנסת בצורתו הנוכחית, ובמיוחד לאור האיפה והאיפה הננקטת בשימוש בו בידי בית המשפט העליון, כמו גם הליך הפסילה הקבוע בחוק ובכללים של ועדת הבחירות המרכזית לכנסת, הפך לתיאטרון אבסורד, בו חברי ועדת הבחירות המשמשים כ"כנסת קטנה", הופכים להיות כותבי הטיוטות עבור שופטי העליון העושים בהליך ובתוצאותיו, כרצונם".

"את שיא האבסורד זכינו לראות כאשר עזמי בשארה, חנין זועבי ואחרים שהשתתפו בעצמם בפעילות עויינת כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל, לא נפסלו על ידי בית המשפט העליון גם אל מול הוכחות ברורות, חותכות וחד משמעיות. הם השתמשו בחסינותם הפרלמנטרית לצורך הפגיעה בבטחון מדינת ישראל, אך בית המשפט העליון כשל מלזהות זאת ולמנוע זאת, כפי שציווה עליו החוק".

"לכן החלטנו, יחד עם שאר מפלגות המחנה הלאומי להימנע מהשתתפות בהצגה חסרת התוחלת. לא יוגשו על ידי המפלגות בקשות פסילה על מועמדים או על רשימות".

לדבריהם, "הדבר לא נובע מחוסר ראיות המבססות את בקשות הפסילה. גם באירועי שומר החומות, גם בשנה וחצי שחלפו מאז, וגם בפעילות בכנסת, הצטברו עוד ועוד ראיות לכך שמפלגות רע"מ, בל"ד, חד"ש-תע"ל וחברי הכנסת שלהם חותרים תחת עצם קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית".

"אנחנו מכבדים מאוד ומעריכים את ארגוני החברה האזרחית שאספו חומרים והגישו בקשות לפסילת רשימות של תומכי טרור, אך כנציגי הציבור כולו, איננו רשאים למחול על כבודה של הכנסת ועל כבודו של חוק היסוד".

"מיד לאחר הבחירות, ואחרי הקמת ממשלת ימין בעזרת ה', נפעל לתיקון ולשינוי מנגנון הפסילה של סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת. בצורתו הנוכחית, אין בו כל טעם. ולכן, כאמור, לא נגיש בקשות לפסילת מועמדים או רשימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר