התגלה כעריק

אברך נעצר בדרך לאומן; עשרות מפגינים בירושלים

עשרות מפגינים חוסמים את צומת הרחובות שרי ישראל ירמיהו בירושלים במחאה על מעצרו של חסיד ברסלב, שהיה בדרכו לאומן | תיעוד (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילומים: אולבייה פיטוסי / פלאש90)

עשרות מפגינים חסמו הערב (חמישי) את צומת הרחובות שרי ישראל ירמיהו בירושלים במחאה על מעצרו של חסיד ברסלב, שהיה בדרכו לאומן.

בערב ראש השנה, כשהאברך הרב שמואל גרינהויז ניסה לצאת לאומן הוא התגלה כעריק בשדה התעופה, נעצר והועבר למשטרה הצבאית. הוא נשפט ל-20 ימים מעצר ויושב בכלא 10.

כעת, לראשונה מאז שנעצר, חסידיו של הגאון הרב צבי פרידמן, המשוייכים ל'פלג הירושלמי', יצאו להפגין על מעצרו.

תנועת הרכבת הקלה באזור הופסקה בשל המחאה והצומת הייתה חסומה לתנועה. כוחות משטרה ופרשים פעלו במקום בנסיון לפזר את המפגינים ולאחר מאמצים הכביש נפתח לתנועה.

שעה קלה לאחר שהחלה ההפגנה נכנסו כוחות יס"מ לזירה והם מנסים לפתוח את הציר. מי שמפקד על ההפגנה בשטח הוא מפקד תחנת לב הבירה הטרי נצ"מ שלומי טובול לשעבר מפקד תחנת בית שמש.

מהמשטרה נמסר "בהמשך להפרת הסדר וחסימת צירים שהיו בשעות האחרונות בירושלים, כלל המפגינים העתיקו בשלב מסויים את מקומם אל הכניסה לעיר סמוך לגשר המיתרים וחסמו במהלך השעה האחרונה את הכניסה והיציאה מהעיר.

כוחות משטרה פעלו במקום לפיזורם תוך שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר, זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור על ידי קצין המשטרה ללא הואיל. לפני זמן קצר הפרת הסדר פוזרה וכביש הכניסה והיציאה לירושלים נפתח לתנועה".

בהודעה מטעם המפגינים, שפורסמה טרם ההפגנה נאמר כי "האברך שליט"א המשתייך להתאחדות 'גיבורי החיל' (המאגד את בני העליה בקרב בני היישוב הישן) בירר במשרד הפנים לפני נסיעתו והוטעה על ידם שאין כנגדו צו איסור יציאה מהארץ. ובהגיעו לשדה התעופה הוא הוסגר למשטרה הצבאית והועבר לכלא 10 הצבאי בבית ליד, שם שוהה בבידוד מזה כעשרה ימים כולל בימי ראש-השנה. אתמול, נשפט ל-20 ימי מאסר שאמורים להסתיים בעיצומו של חג הסוכות".

מהרכבת הקלה נמסר כי "בעקבות הפגנה על מסילת הרכבת הקלה באזור התחנה המרכזית, הופסק שירות הרכבות הקלות בין התחנות שער שכם לתחנה המרכזית. הרכבת הקלה תפעל במתכונת שירות חלקי בין התחנות: מתחנת חיל האוויר לתחנת שער שכם בשני הכיוונים ומתחנה המרכזית לתחנת הר הרצל בשני הכיוונים. עם פינוי המסילות תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר