הפרטים המלאים נחשפים

כך תוכננה הבריחה הלילית של 'לב טהור'. גורם בכת: "יכולים לחפש, כבר יצאנו מהמדינה"

בדרך לאיראן? גורם בכת 'לב טהור' מגולל את ההכנה לבריחה הלילית ממתקן המעצר במקסיקו ומגחך: "יכולים להמשיך לחפש" • ברשויות במקסיקו מגיבים ל'כיכר השבת' לבריחה ותוקפים: "גרמו נזק עצום, אחד השומרים נפצע ברגלו" (חדשות חרדים בעולם)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הבריחה מבית הכלא (צילום: לפי סעיף 27א)

שעות אחרי הבריחה הסוערת מבית המעצר במקסיקו, פרטים נחשפים: גורם ברשויות במקסיקו שהיה מעורב במעצר חברי הכת אומר הערב (חמישי) ל'כיכר השבת' כי חברי הכת תכננו היטב את הבריחה.

"המתינו להם רכבים והם תוך דקות נמלטו", מפרט הגורם. "הם מראש אמרו לכתבים ולצלמים איפה להמתין כדי שבזמן אמת יצלמו את המעשה". עוד הוסיף הגורם ואמר כי "אנחנו מנסים לאתר אותם במדינה כדי להחזיר אותם למתקן".

עוד הוסיף וסיפר: "אנשי השמירה במקום ניסו בלילה למנוע את הבריחה שלהם, אבל לא הצליחו, אחד מהם גם נפגע ברגלו, הם גרמו נזק עצום במתקן. אנחנו בקשר עם הרשויות בישראל ומנסים לאתר את הנמלטים".

גורם בלב טהור אומר לכיכר השבת: ״הם יכולים להמשיך לחפש. יצאנו מהמדינה כבר, תכננו את המבצע הזה טוב". על הנזקים אומר הגורם בכת: "לא יחזיקו אותנו בתת תנאים, הנזקים זה התגובה שלנו״.

כזכור וכפי שנחשף מוקדם יותר היום ב'כיכר השבת', כלל העצורים מכת 'לב טהור' שנעצרו לפני מספר ימים במקסיקו במהלך פשיטה משטרתית נרחבת - הצליחו לברוח ממעצרם. כלל העצורים הצליחו לברוח כאמור, אך שני עצורים עדיין נותרו במעצר מכיוון ששהו במעצר בבית כלא פלילי במקום אחר.

במהלך הלילה האחרון בשעה 12 בלילה, העצורים כולם נמלטו, שישה ימים בלבד אחרי שנעצרו בפשיטה שבוצעה על ידי המשטרה המקסיקנית.

במהלך הפשיטה נמצאו במתחם 26 מחברי הכת, ביניהם אזרחים ישראלים עם בעלי אזרחויות נוספות כמו קנדה, ארה״ב וגואטמלה.

שניים מחברי הכת, יואל רוזנר, אזרח קנדי, ומנחם מענדל אלתר, אזרח ישראלי, נעצרו בגין חשדות לסחר בבני אדם ועבירות קשות, צפויים להישפט במקום, ומואשמים בעבירות שדינם כ-20 שנות מאסר. שני מבוקשים נוספים לא נמצאו במקום ומעדויות החברים עזבו עם קבוצת חברים נוספת כיומיים לפני הפשיטה.

לפי דיווח במקסיקו, במהלך הפשיטה הורחקו הילדים מהמבוגרים וכן הנשים, מחשש שהמבוגרים חברי הכת ירצחו ילדים במטרה למנוע מהם לנסוע לישראל.

הפשיטה התבצעה בשעה 06:30 שעון מקומי לפני כשבוע. על המתחם פשטו כוחות משטרת מקסיקו בשיתוף יחידת המשטרה המקומית, יחידת הפרקליטות ואנשי משרד הרווחה. בסך הכל השתתפו כ-80 אנשים בפשיטה. את המשטרה ליווה צוות ישראלי פרטי ששכרו המשפחות, וכן קונסול ישראל במקסיקו ששהה בסמוך.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר