כמה חב"דניקים יצביעו לסמוטריץ'?

סקר: כמה חרדים יצביעו למפלגות החרדיות, וכמה לציונות הדתית והליכוד?

סקר מעניין בדק את עמדות הציבור החרדי בנושאים הרלוונטיים של מערכת הבחירות הנוכחית, החל מהרשימות שיקבלו את קולותיהם של המצביעים החרדים, ועד לשאלת הכנסת הליב"ה למוסדות החינוך החרדיים • התוצאות (חרדים)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סקר מיוחד של פרופ' קמיל פוקס עבור חדשות 13 חושף כי רוב החרדים מצביעים, כצפוי, למפלגות החרדיות. 47 אחוזים תומכים ביהדות התורה מול 26 אחוזים לש"ס.

10 אחוזים מעניקים את הקול שלהם לציונות הדתית כשבקרב חב"ד אחוז התמיכה הגדול ביותר – 56 אחוזים. 2 אחוזים בלבד תומכים בליכוד.

המדגם כלל 500 נשאלים מהמגזר החרדים שהתחלקו ל-32 אחוזים מהזרם הליטאי, 31 אחוזים מהזרם החסידי, 32 אחוזים מהזרם הספרדי, 3 אחוזים מחב"ד ו-2 אחוזים מזרם אחר.

גם בהשתייכות לגוש, התוצאות ברורות. 64 אחוזים תומכים בהצטרפות לקואליציית ימין או הליכה לאופוזיציה. 16 אחוזים בלבד תומכים בהצטרפות גם לקואליציית מרכז או שמאל. 7 אחוזים תומכים בהקמת ממשלת אחדות רחבה.

הנשאלים בסקר נשאלו האם הם תומכים בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי. 42 אחוזים השיבו כי לא תומכים בשום פנים ואופן, אך 40 אחוזים השיבו כי תומכים בהכנסת לימודי ליבה באופן חלקי. 8 אחוזים בלבד השיבו כי תומכים באופן מלא בלימודי ליבה במערכת החינוך החרדי.

באשר לשילוב נשים ברשימות המפלגות החרדיות – 17 אחוזים תומכים מול רוב מוחלט של 70 אחוזים שמתנגד. הזרם שהעניק את אחוז התמיכה הגבוה ביותר לשילוב נשים ברשימות היה הזרם הספרדי עם 24 אחוזי תמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר