התפתחות דרמטית בפרשה

ראשי כת 'לב טהור' שוחררו ממעצר; "הם נרדפו לשווא - לא סחרו בבני אדם"

התפתחות משמעותית בפרשת המעצר של ראשי לב טהור במקסיקו, כאשר אחרי הבריחה מהמעצר, שוחררו שניים מראשי הקבוצה שנעצרו בחשד לסחר בבני אדם ובעבירות חמורות, והם יצאו לחופשי במקום עונש של עשרים שנות מאסר שהיה צפוי להם (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: הרשויות במקסיקו)

דיווחים בכלי תקשורת מקומיים במקסיקו על התפתחות משמעותית בפרשת מעצר ראשי כת 'לב טהור', כאשר שניים מראשי הכת שוחררו ממעצר.

על פי הדיווחים, השניים, משה יוסף רוזנר ומנחם מנדל אלתר, נעצרו בחשד לסחר בבני אדם ובעבירות חמורות, והיו צפויים לקבל גזר דין של עד עשרים שנות מאסר בפועל.

היום (שישי) החליט בית המשפט המקומי להורות על שחרורם, אחרי ששכרו עורכי דין מקומיים שהצליחו להפריך את ההאשמות בפניהם עמדו.

גורמים בכת 'לב טהור' אישרו בשיחה עם 'כיכר השבת' את הפרסומים וטענו כי הדבר מוכיח שכל המעצר היה לשווא, וכי החשודים לא עסקו בסחר בבני אדם ולא ביצעו את ההאשמות החמורות שהוטחו כלפיהם.

מנגד, במערכת אכיפת החוק במקסיקו אמרו לכלי התקשורת המקומיים כי הצליחו לאסוף ראיות חמורות נגד החשודים, וכי הם יעמדו לדין.

בינתיים, כפי שדיווחנו אתמול ב'כיכר השבת', כלל העצורים מכת 'לב טהור' שנעצרו לפני מספר ימים במקסיקו הצליחו לברוח ממעצר - מלבד השניים ששהו במעצר במקום אחר, והיום כאמור שוחררו על ידי בית המשפט.

גורם ברשויות במקסיקו שהיה מעורב במעצר חברי הכת אמר ל'כיכר השבת' כי חברי הכת תכננו היטב את הבריחה. "המתינו להם רכבים והם תוך דקות נמלטו", מפרט הגורם.

"הם מראש אמרו לכתבים ולצלמים איפה להמתין כדי שבזמן אמת יצלמו את המעשה". עוד הוסיף הגורם ואמר כי "אנחנו מנסים לאתר אותם במדינה כדי להחזיר אותם למתקן".

עוד הוסיף וסיפר: "אנשי השמירה במקום ניסו בלילה למנוע את הבריחה שלהם, אבל לא הצליחו, אחד מהם גם נפגע ברגלו, הם גרמו נזק עצום במתקן. אנחנו בקשר עם הרשויות בישראל ומנסים לאתר את הנמלטים".

גורם בלב טהור אומר לכיכר השבת: "הם יכולים להמשיך לחפש. יצאנו מהמדינה כבר, תכננו את המבצע הזה טוב". על הנזקים אומר הגורם בכת: "לא יחזיקו אותנו בתת תנאים, הנזקים זה התגובה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר