הפרשן טוען

שקד רצה כדי לשרוף קולות; לפיד מעוניין בבחירות שישיות

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו טוען כי נפתלי בנט היה זה שתיווך בין הבית היהודי לאיילת שקד במטרה שהיא תשרוף קולות לימין והוא יחזור בבחירות הקרובות. גם לפיד מעוניין בבחירות נוספות (פוליטי)

(צילום: אוליבייה פיטוסי, יונתן זינדל - פלאש 90)

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו טוען בטור שפרסם היום (שישי) בעיתון ישראל היום כי המטרה של יאיר לפיד אינה לנצח את הבחירות - אלא לגרום לנתניהו להפסיד ולצאת לבחירות שישיות.

בכך מסביר ברדוגו את התנהלותו שגורמת למפלגות השמאל, העבודה ומרצ לאבד מנדטים - כאשר יש עתיד גודלת על חשבונם למרות שהדבר פוגע בגוש.

לדבריו, "הכלי היקר ביותר ללפיד, לקראת בחירות מספר 6 שאליהן הוא גורר את המדינה, הוא מספר המנדטים. לפיד מעוניין להגיע אל היום שאחרי כשהוא נושק ל־30 המושבים בכנסת, כך בסבב הבא יהיה ראש הגוש היחיד, המתמודד העיקרי נגד נתניהו, ומי שמחזיק בתמיכה ציבורית רחבה".

מי שמסייע ללפיד להגיע לבחירות שישיות, ומתוך נימוקים אחרים, הוא שותפו נפתלי בנט. ברדוגו חושף ב'ישראל היום' כי בנט הוא זה שדאג לאחד את הבית היהודי עם איילת שקד לריצה משותפת בבחירות.

"בימים שלפני האיחוד הטקטוני, בתיווכו של בנט ובברכת לפיד, נפגשו ראש לשכת בנט לשעבר טל גן צבי, איילת שקד ובכירת הבית היהודי חגית משה, וזה הוביל לבסוף לריצת ברודני־שקד המשותפת, כשהרעיון פשוט: שקד תשרוף קולות לימין ותחסום את נתניהו", כותב ברדוגו.

בנוסף, בנט, לטענת ברדוגו, הוא זה ששכנע את גדי איזנקוט לדרוש את צירופו של מתן כהנא לרשימת המחנה הממלכתי למרות שבני גנץ לא היה מעוניין בכך.

כותב ברדוגו: "סבב בחירות נוסף, כך הוא מאמין, יפתח עבורו את הדלת בחזרה אל המערכת הפוליטית ואל מה שהוא רואה כסדר הטבעי: הוא בראש, שקד רק במקום השני כסגנית נאמנה. בינתיים קנה לעצמו מפלגה שכל מהותה היא מניעת שלטון הימין, וסוכן רדום ברשימתו של גנץ".

גם גדעון סער פועל לקיום בחירות שישיות, בתקווה שאלו ישפרו את מעמדו בגוש הימין, ולכן, לפי ברדוגו, הוא פעל לסכסך בין המפלגות החרדיות בנוגע למתווה החינוך וכמעט גרם גם להם לרוץ בנפרד.

לסיום טוען הפרשן, כי "הניזוק העיקרי הוא אביגדור ליברמן, שנותר מחוץ לברית המשולשת לפיד־סער־בנט ומתחיל לחוש את הסכנה שבאחוז החסימה בוערת תחתיו, מה שמסביר את התנהגותו ההולכת ומקצינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר