לקראת הסיפוח

היהודים במחוז זפוריז'יה חוששים לגורלם; 23 נהרגו מטיל

נשיא רוסיה עומד להודיע על סיפוח המחוזות הכבושים למדינתו, ורב העיר זפוריז'יה מדווח: "תמיד היינו בקשר עם הקהילות שם, אבל ברגע שהשליטה הועברה הוחלפו קידומות הטלפונים. הם חוששים" (בעולם)

העיר, בזמנים טובים יותר (מאת Alexey Tolmachov - נוצר על־ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43229786)

לפחות 23 בני אדם נהרגו ו-28 נפצעו הבוקר (שישי) במתקפת טילים רוסית על שיירת כלי רכב באזור העיר זפוריז'יה שבדרום אוקראינה. מושל המחוז אולכסנדר סטרוך אמר כי "כל ההרוגים הם אזרחים". התקיפה כוונה לעבר אזרחים שברחו מהעיר האמורה להיות מסופחת לרוסיה.

שליח חב"ד ורב העיר זפוריז'יה, הרב נחום ערנטרוי, סיפר בריאיון לליאת רגב בתוכנית בחצי היום בכאן רשת ב: "הבוקר היה מטח הפגזות שנהרגו בו יותר מ-20 אזרחים. אנחנו 20 ק"מ מהאזור הכבוש".

הוא עדכן כי "תמיד היינו בקשר עם הקהילות שם, אבל ברגע שהשליטה הועברה הוחלפו קידומות הטלפונים. הם חוששים לגורלם".

הפדרציה היהודית באוקראינה החלה לחדש את פעילותם של מרכזי הקליטה, כהיערכות לאפשרות שלא מעט יהודים ירצו לעזוב את המחוזות אחרי הסיפוח. בעיר ז'פרוז'יה, יש לפחות כ-1,000 משפחות יהודיות הידועות לקהילה. ההערכה היא שייתכן וחצי מהיהודים שנמצאים שם ירצו לעזוב.

יו"ר הפדרציה, הרב מאיר סטמבלר, אמר לכאן חדשות: "מקווים שהכל יעבור בשלום. בעקבות ההסלמה במשרדים שלנו הוספנו כח אדם לקו החם לענות 24 ביממה, תחבורה ואוטובוסים שעומדים מוכנים לגבולות מולדובה, פולין, והונגריה".

במקביל, הכוחות האוקראינים שמתקדמים בצפון חבל דונייצק קרובים לסגירת הכיתור סביב היחידה הרוסית שכבשה ומגינה על העיר האוקראינית לימאן וסביבותיה - ועומדים לשחרר מחדש את העיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר