קרא לסיים את המלחמה

פוטין הכריז רשמית על סיפוח: "המערב מחפש צ'אנס חדש לפגוע ברוסיה"

נשיא רוסיה חתם על אמנה מיוחדת לצירוף ארבעת המחוזות שנכבשו באוקראינה לרוסיה: "אני רוצה שישמעו אותי אנשי הממשל בקייב ואנשיהם במערב - אנשים שגרים בלוגנסק, דונייצק, חרסון וזפרוז'יה הופכים להיות האזרחים שלנו - לתמיד" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: РИА Новости)

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז הצהריים (שישי) על סיפוח ארבעה מחוזות אוקראיניים כבושים לשטח רוסיה, וחתם על אמנה מיוחדת המכירה בסיפוח המחוזות חרסון, זפוריז'יה, לוגנסק ודונייצק לפדרציה הרוסית.

בנאומו בקרמלין אמר פוטין: "ברפובליקות העממיות של דונייצק ולוגנסק ובמחוזות של לוגנסק ודונייצק היו משאלי עם.. התוצאות שלהם ידועות, בחירה חד-משמעית".

"היום אנחנו חותמים על ההסכם לקבל אותם לפדרציה הרוסית. אני בטוח שנקבל את ארבעת החלקים החדשים לפדרציה הרוסית - זה הרצון של יותר ממיליון אנשים. זו הזכות שלהם שלא ניתן לקחת, שנכתבה בחוקה של האו"ם".

פוטין חותם על הצווים ( РИА Новости)

פוטין הזכיר את הדורות הקודמים שנלחמו להקמת המעצמה הרוסית ואמר, "נזכור את כל מי שמת למען הדיבור בשפת האם שלהם. האזרחים, הנשים, הזקנים, רוסים ואוקראינים, אנשים מלאומים רבים".

בכך הסביר מדוע האוקראינים בחרו להצביע בעד הצטרפות לרוסיה. "את הקשר הרגשי לרוסיה אנשים העבירו לנכדים ולנינים. הם תמיד סיפרו על האהבה שלהם לרוסיה ואת התחושה הזו בתוכנו אי אפשר להשמיד. בגלל זה כל הדורות החדשים הצביעו בעד הצטרפות לרוסיה".

הוא האשים את מדינות המערב: "ממשיכים לנסות לחפש דרכים להחלשת רוסיה ומוביל מלחמה היברידית נגדנו. הפיתוח והתרבות שלנו מאיימים על המערב. המערב לא צריך את רוסיה, אבל אנחנו צריכים את רוסיה".

"ניסו להשמיד את הגבולות של ברית המועצות, כך גם בשנת 1991 - קרעו את העמים שלנו. הם לא הבינו עד הסוף מה הם עושים ומה הדבר הזה יגרום בסופו של דבר. אבל זה כבר לא משנה - כבר אין את ברית המועצות ואי אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. ורוסיה לא צריכה את זה יותר, אנחנו לא רוצים להגיע לשם".

"אבל רוסיה התחזקה, ועכשיו המערב מחפש הזדמנות חדשה לפגוע בנו, למוטט את רוסיה. על זה הם תמיד חלמו", אמר פוטין. "הם לא יכולים להשלים עם זה שיש מדינה גדולה עם כל כך הרבה משאבים, שיש בה עם שלא יסכים לחיות תחת צווים והנהגה של מדינות אחרות".

בהמשך, פוטין האשים את האוקראינים בשואת העם האוקראיני: "אני רוצה שישמעו אותי אנשי הממשל בקייב ואנשיהם במערב - אנשים שגרים בלוגנסק, דונייצק חרסון וזפרו'יה הופכים להיות האזרחים שלנו - לתמיד".

פוטין הוסיף קריאה לאוקראינה לחדש את המו"מ ולסיים את הלחימה: "אנחנו קוראים לממשל בקייב להפסיק מיד את האש ואת כל פעולות הלחימה ולחזור לשולחן המשא ומתן. אנחנו מוכנים לכך - אמרנו זאת כמה פעמים. אבל הבחירה שלוגנסק דונייצק זפרוז'יה וחרסון - לא נדבר על כך. הבחירה כבר נעשתה, ורוסיה לא תבגוד בהם".

"הממשל בקייב צריך להקשיב לזה בכבוד - רק זו יכולה להיות הדרך לשלום. אנחנו נעשה הכול כדי להבטיח את שלום העם שלנו. זו המשימה של העם שלנו", אמר פוטין ואיים: "אנחנו נגן על אדמתנו בכל האמצעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר