סערת השופר

המשטרה תפנה ליועמ"ש נגד הח"כ: "ניצל חסינותו לרעה"

חבר הכנסת שמחה רוטמן התעקש גם היום לתקוע בשופר לצד כותל המזרח והתעמת עם השוטרים שהיו במקום • מכאן, הגירסאות חלוקות לגבי העובדות שהיו בשטח (משטרה)

(צילום: דוברות ח"כ שמחה רוטמן)

ח"כ שמחה רוטמן וח"כ מיכל וולדיגר הגיעו הבוקר, ערב יום הכיפורים, לתקוע בשופר במקום שלטענתם אין כל איסור לעשות כן, לצד כותל המזרח של הר הבית; קצין בסיירת מטכ"ל שהשתתף באירוע עוכב לחקירה על ידי המשטרה מאחר וגם הוא תקע בשופר.

חברי הכנסת מסרו:"המשטרה מתעללת באזרח שומר חוק ומעכבת קצין בסיירת מטכ"ל שכל עוונו הוא שנחשד בתקיעה בשופר במקום ציבורי, כאשר אין כל הוראה חקוקה או איסור לתקוע. התקיעה בשופר בשביל המוביל לשער הרחמים אינה פוגעת בסדר הציבורי ואינה מטרידה איש מלבד משטרת ישראל שעושה דין לעצמה בניגוד גמור להחלטת בית המשפט".

"מי שעורר את המהומה היא רק המשטרה. למצער, המשטרה בוחרת באופן סלקטיבי את מי לעכב לחקירה ואת מי לא, תוך פגיעה בחופשה התנועה של אזרחים החפצים ללכת למקום הקדוש להם ערב יום הכיפורים. בפועלה כך, המשטרה לא רק מפירה חוק, אלא פוגעת שוב ושוב באמון הציבור בה".

בתגובה, פרסמה המשטרה תיעוד מסרטון מצלמת גוף של אחד השוטרים, עם הודעה כי היא שוקלת פניה ליועמ"ש על מנת לפתוח בחקירה נגד רוטמן.

(צילום: דוברות המשטרה)

במשטרה אומרים כי "הבוקר הגיעו שני חברי כנסת יחד עם אנשים נוספים לבית הקברות המוסלמי הסמוך לשער הרחמים. מיד עם הגעתם, הסביר להם קצין משטרה כי עליהם לנהוג בהתאם להחלטת בית המשפט המחוזי, אשר קבע את המקום שבו מותר לתקוע בשופר בסמוך לבית הקברות. הקבוצה שהתכנסה במקום לא נשמעה להוראות השוטרים והחלה בפרובוקציה מכוונת במקום".

"כשהקבוצה הייתה בתוך בית הקברות המוסלמי, הבחינו השוטרים כי בכוונתם להפר את החלטת בימ"ש ולתקוע בו ולאחר שלא נשמעו להוראות ולאזהרות השוטרים במקום, עוכבו שלושה מחברי הקבוצה שהגיעו יחד עם חברי הכנסת".

בהודעת המשטרה נטען כוד כי "בעת עיכוב אחד החשודים שנושא נשק ברישיון, הוא התבקש למסור את נשקו האישי לשוטר כמקובל, אך הוא סירב למסור אותו. בשלב מסוים נצמד אליו ח"כ שמחה רוטמן והציע לשמור לחשוד את נשקו. על אף ששוטר הבהיר לשניים כי אסור להעביר הנשק לח"כ רוטמן, נטל ח"כ רוטמן את הנשק לרשותו ורק בהמשך הגיע ח"כ רוטמן אל תחנת המשטרה באזור ושם מסר את הנשק לשוטרים".

"בעקבות המקרה החמור שבו הכשיל חבר הכנסת שוטרים בכך שלא נשמע להוראותיהם, ניצל את חסינותו לרעה, ונטל מאדם שעוכב את נשקו האישי שלא כדין- בהתאם לנוהל, חומרים אלא יבדקו ויבחנו, ככל שיימצא לנכון תפנה המשטרה ליועמ"ש לממשלה בבקשה לפתוח נגדו בחקירה".

במשטרה הוסיפו: "לצערנו בשעה ששוטרי משטרת ישראל פרוסים ברחבי הארץ ובירושלים מקצה לקצה לשמירת הביטחון והסדר בתקופה מתוחה, במהלך ערב יום הכיפורים, יש מי שמנסה להכשילם, לייצר פרובוקציה ולבצע מעשים פסולים שיש בהם להפר את שלום הציבור ובטחונו".

מטעמו של ח"כ שמחה רוטמן נמסר בתגובה: "במהלך מעצר לא חוקי ובניגוד להחלטתו של בית המשפט תוך ביצוע תקיפה ומעצר שוא, וכדי למנוע העברת נשק לידי מי שאיננו מורשה, העביר חה"כ רוטמן את נשקו של האדם שעוכב שלא כדין לתחנת המשטרה. צר לנו שמשטרת ישראל עוסקת בערב יום כיפור בהפצת שקרים וברדיפה פוליטית של אזרחים שומרי חוק במקום להגן ולשמור על שלום הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר